
Verkkokirjakauppa teki tarinallisen brändiuudistuksen
Finlandia Kirja enemmän kuin verkkokirjakauppa; se on portti tarinoihin, lukukulttuuriin ja vuosikymmenten yli ulottuviin kirjaelämyksiin.
Loimme Finlandia Kirjalle brändi-ilmeen, joka tukee sen tehtävää vastuullisena verkkokirjakauppana ja kirjojen johtavana kiertotaloustoimijana. Brändiuudistuksessa Finlandia Kirja sai kilpailijoista erottuvan brändi-identiteetin ja aiempaa vahvemman aseman kotimaisena kirjaperinteen vaalijana. Jokainen yksityiskohta brändihahmosta tilaajalahjoihin on suunniteltu rakentamaan pitkäaikaisia asiakassuhteita ja tuomaan iloa lukijoille.
ASIAKAS:
Finlandia Kirja
VUODESTA:
2024
WWW:
TYÖT:
Brändiuudistus
Brändihahmo
Verkkosivujen visuaalinen ilme
Uutiskirjeen visuaalinen ilme
Somepohjat
Mainospohjat
Televisiomainoksen suunnittelu
Canva-paketti
Kirjanmerkkien suunnittelu
Kirjan-
ystävältä
toiselle.

Lähtötilanne
Finlandia Kirja on Pohjoismaiden suurin antikvariaatti. Toiminnan laajentuessa myös uusiin kirjoihin, halusi yritys uudistaa brändinsä ja tehdä verkkosivuistaan entistä käyttäjäystävällisemmät valikoiman laajentuessa.
Brändi-ilmeen suunnittelun ytimessä oli yrityksen missio: lukemisen edistäminen, painetun kulttuuriperinnön vaaliminen sekä ympäristövastuullisuus. Uudistetun brändi-ilmeen tärkein tehtävä on herättää katsojan uteliaisuus ja saada tämä tutustumaan verkkokaupan tarjontaan.


Idea
Finlandia Kirjalla oli jo hyvä mainoslause “Kirjanystävältä toiselle”. Loimme tämän ajatuksen pohjalta piirretyn Fiki-ketun, joka seikkailee Finlandia Kirjan verkkosivuilla, somekanavissa, uutiskirjeessä, tv-mainoksissa ja messuständeissä. Tulevaisuudessa hahmon saattaa nähdä eri tapahtumissa myös ihka oikeana maskottina.




Toimenpiteet
Visuaalisesti yhtenäinen brändi-ilme, selkeä verkkosivusto, raikas värimaailma, sympaattinen brändihahmo ja huolellisesti suunniteltu kuvakonsepti rakentavat Finlandia Kirjan brändiä eri kanavissa.
Tehostimme Finlandia Kirjan omaa sisällöntuotantoa luomalla some- ja mainospohjat, messumateriaalit sekä suunnittelemalla tv-mainoksen, jossa animoitu Fiki-kettu tuo yrityksen tarinan elävästi esiin. Uudistuksessa loimme myös Canva-brändipaketin ja uutiskirjepohjan, jotka yhtenäistävät viestintää eri alustoilla. Uudistimme myös Finlandia Kirjan painetut kirjanmerkit, joita käytetään esimerkiksi tilaajalahjoina. Onpa niistä kuulemma tullut myös innokkaiden lukijoiden keräilykappaleita.



Ampersandin asiakkaana tehostat markkinointiasi.
Ota yhteyttä, niin suunnittelemme sinulle sopivimman tavan erottua joukosta tyylikkäästi. Jätä luovat ratkaisut meidän huoleksemme, niin voit itse keskittyä liiketoiminnan kehittämiseen. Kasvatamme tuotteesi tai palvelusi näkyvyyttä ja vetovoimaisuutta räätälöidyillä ratkaisuilla, jotka on muotoiltu yksilöllisesti toimialasi mukaisesti.