Palvelubrändin kehittäminen B2B-markkinoille
Lahden Graafinen tarjoaa pakkausrepropalveluita fleksopainoille ja on 50 vuoden kokemuksella vakiintunut oman alansa asiantuntijaksi. Toimialallaan tunnettu yritys ei hakenut brändiuudistuksella massojen huomiota, vaan oman erityisosaamisensa terävöittämistä ja materiaaleja uusien kumppanuuksien hankintaan.
Brändiuudistuksessa kirkastimme yrityksen visuaalisen ilmeen, viilasimme logoa, terävöitimme ydinviestit, ohjeistimme uuden viestintätyylin ja teimme yritykselle englanninkielisen investment teaser –esitteen sijoittajaviestinnän tueksi.
ASIAKAS:
Lahden Graafinen
VUODESTA:
2021
WWW:
TYÖT:
Brand Sprint -työpaja
Vanhan logon päivitys
Brändi-ilme
Tone of Voice ja ydinviestit
Asiakirjapohjat
Investment teaser -esite
Parhaat pakkausrepropalvelut fleksopainoille 50 vuoden kokemuksella.
Markkinointiviestinnän tavoitteiden kirkastaminen
Brändistrategian luominen aloitettiin brändityöpajassa, jossa yrityksen nykytilanne ja tulevaisuuden visio suhteutettiin tehtyihin markkinointitoimenpiteisiin sekä tulevaisuuden kasvutavoitteisiin. Kirkastimme yhdessä yrityksen B2B-viestinnän tavoitteet, tyylit ja pääargumentit. Brändin hallinnassa auttaa myös työpajassa määritelty brändi-identiteetti sekä yrityksen vahva kohderyhmäymmärrys.
Logon viilaus
Teimme brändin kirkastuksen yhteydessä hienosäätöä myös yrityksen logoon. Tiputimme Oy-päätteen nimestä pois ja jaoimme tekstiosan kahdelle riville, jolloin logosta tuli helppolukuisempi ja monikäyttöisempi. Myös logon kirjainvälistystä muutettiin sujuvammin luettavaksi.
Visuaalinen ilme
Visuaalisessa ilmeessä korostimme rohkeilla värivalinnoilla yrityksen vahvaa asiantuntijuutta omalla toimialallaan. Tunnusvärit musta, punainen ja tummanharmaa luovat tehokkaan kontrastin, ja lisävärit valkoinen ja vaaleanharmaa täydentävät kokonaisuutta. Punaisen sävy on hieman murrettu, joten se ei näytä liian hyökkäävältä laajoinakaan pintoina.
Brändi-ilmeen pääfontiksi valittu Oswald Bold toimii suurissa otsikoissa ääriviivafonttina korostaen Lahden Graafisen osaamisen luomaa tarkkaa painojälkeä. Graafisissa elementeissä näkyy toimialalta tutut leikkausmerkit sekä painoprosessiin liittyvien telojen ja holkkien pyöreän rullaava muotokieli.
Markkinointimateriaalit
Asiakirjapohjat, brändi-ilmeen sovelluskohteiden esimerkit eli mock-upit sekä brändikirjan ohjeistukset toistavat yrityksen kirkastettua brändiä ja toimivat inspiraationa brändin monipuoliselle hyödyntämiselle.
Englanninkielinen esite sijoittajaviestintään
Brändiuudistuksen myötä Lahden Graafinen hakee uutta kasvua ja kumppanuuksia kansainvälisiltä markkinoilta. Haimme uusien sidosryhmien huomiota suunnittelemalla Lahden Graafiselle investment teaser –tyylisen englanninkielisen esitteen, joka yhdistelee yritysesittelyä ja sijoittajaviestintää.
Sähköisen esitteen voi tarvittaessa painaa jakomateriaaliksi erilaisiin verkostotapaamisiin. Esite kuvaa kiteytetysti yrityksen nykyhetken tilanteen, kilpailuedut ja tulevan potentiaalin sijoittajia houkuttelevasta näkökulmasta.