Ilme- ja brändiuudistus
Lahti Business Region (LBR) on yritysten sijoittumiseen suunnattu palvelukonsepti, jolla korostetaan alueen vetovoimatekijöitä ja houkutellaan seudulle lisää yrityksiä ja sijoittajia.
LBR koostuu Asikkalan, Hartolan, Hollolan, Iitin, Lahden, Padasjoen ja Orimattilan yhdessä muodostamasta yritysympäristöstä. Kokosimme alueelliset vahvuudet yhden brändin alle ja loimme niille kiinnostavan visuaalisen ilmeen sekä esitystavan.
Tervetuloa mahdollisuuksien pelikentälle!
ASIAKAS:
Lahti Business Region
VUODESTA:
2019 – 2021
WWW:
TYÖT:
Brändi-ilme
Brändiuudistus
Brand Sprint
Brändikirja
Tone of Voice
Ydinviestit
Palvelukonseptin brändäys
Aloitimme brändiuudistuksen asiakkaan kanssa yhteisillä työpajoilla ja brand sprinteillä, joissa LBR-brändille määriteltiin sen ydin, tärkeimmät kohderyhmät ja tulevaisuuden kehityssuunnat. Pala palalta brändin kivijalka rakentui linjattujen arvojen ja visioiden pohjalle.
LBR-brändillä houkutellaan yrityksiä ja Invest in –toimintaa Lahden seudulle. Palvelukonseptin brändäyksessä huomioitiin brändi-ilmeen monipuoliset käyttömahdollisuudet esimerkiksi asiakashankintaan, tapahtumamarkkinointiin, uutiskirjeisiin ja verkkosivuille.
Brändi-ilmeen suunnittelu
Suunnittelimme LBR-brändille näyttävän visuaalisen ilmeen, jonka kirkkaat värit henkivät energisyyttä, nuorekkuutta ja uudistumiskykyä. Visuaalisessa ilmeessä toistuvat vauhtiraidat ovat graafisia elementtejä, joiden muotokieli muistuttaa urheiluvaatteiden yksityiskohtia, juoksuratoja, hiihtolatuja ja palkintosijojen mitalinauhoja. LBR on edelläkävijä, joka kulkee omia reittejään!
Brändin kuvamaailma nostaa esiin aktiivista tekemistä ja omien rajojen ylittämistä. Mustavalkoisissa kuvissa liiketoiminta rinnastuu huippu-urheiluun, joissa molemmissa ahkera työ luo menestyksen mahdollisuuksia. Vahvat, toiminnalliset ja rosoiset kuvat sekä tehokkaat rajaukset korostavat ihmisten toimintaa ja tunteita.
Graafinen ohjeisto ja käyttöesimerkit
Kokosimme LBR:n brändiuudistuksesta oppaan, joka kiteyttää brändin ytimen ja ohjeistaa visuaalisen ilmeen sekä pääviestien käytön. Käyttöesimerkit havainnollistavat, kuinka graafisia elementtejä, typografiaa, ydinviestejä ja kuvamaailmaa voidaan hyödyntää eri kanavissa ja tapahtumissa.
Julistemaiset ja typografiaa kuvituksena hyödyntävät käyttöesimerkit luovat LBR:lle vahvan ja erottuvan brändi-ilmeen, joka on yhtä monipuolinen kuin edustamansa aluekin.