jokimaa logo

Jokimaa
Hevosurheilu­keskus

Brändi-ilmeen uudistaminen

Perinteikäs Jokimaan ravirata halusi tuoda toiminnalleen uutta nostetta kirkastamalla brändi-ilmeensä. Raviradan aluetta hyödynnetään Lahdessa paljon muuhunkin kuin hevosurheiluun, joten suunnittelimme brändi-ilmeen, joka tukee Jokimaan tavoitemielikuvaa koko perheen monipuolisena tapahtuma- ja elämyskeskuksena.

Brändiuudistuksessa Jokimaalle luotiin terävöitetty visuaalinen ilme, kuvamaailma, graafiset elementit ja uudistettu logo. Uuden ilmeen soveltamisesimerkit koottiin yksiin kansiin Jokimaan brändikirjaksi.

ASIAKAS:

Jokimaa Hevosurheilukeskus

VUODESTA:

2021

WWW:

TYÖT:

Brändi-ilme
Logon uudistaminen
Verkkosivut
Graafinen ohje

hevonen raviradalla

Logon suunnittelu

Brändiuudistus aloitettiin logon viilauksella. Eri vaihtoehtojen joukosta päädyttiin logoon, joka on uskollinen alkuperäisen Jokimaa-logon muotokielelle, mutta tuo siihen modernimman ilmeen. Uusi logo on pelkistetty, voimakas ja raikas.

Shakkinappulaa muistuttava ratsu seisoo ylväästi jalustallaan kuin voittaja palkintokorokkeella. Ääriviivapiirros tuo logoon arvokkuutta ja selkeyttä, joka toimii yhtä hyvin niin suurissa mainoslakanoissa kuin pienissä kaiverruksissakin.

Jokimaa logo
Jokimaa logo
Jokimaa sininen logo
Jokimaa valkoinen logo

Visuaalinen ilme

Brändi-ilmeen kirkastuksessa Jokimaalle haettiin tyylikästä ja erottuvaa visuaalista ilmettä, joka henkii tapahtumakeskuksen jännitystä, dynaamisuutta ja yhteisöllisyyttä. Visuaalinen ilme rakentuu toistuvista graafisista elementeistä sekä tunnistettavasta fontista ja vahvasta värimaailmasta.

Tummansininen brändiväri luo tehokkaan taustan teksteille ja kuvamaailmalle. Ravirataa muistuttava graafinen elementti on helposti mieleenpainuva kuvio, joka toimii painettujen markkinointimateriaalien lisäksi hyvin myös sosiaalisen median julkaisuissa kehystämässä tekstiä.

Jokimaan brändin värit
Jokimaan brändin fontit
Jokimaalla ravataan

Ulkomainonta

Monipuolinen ulkomainonta tuo Jokimaalle paikallista näkyvyyttä. Uutta brändi-ilmettä voidaan hyödyntää esimerkiksi bussikatosten päätyseinien diginäytöissä, tienvarsimainoksissa sekä bussien kylkeen teipattavissa mainoksissa.

Raviradan alueen ulkomainonnassa brändi-ilme näkyy radanvarsimainoksissa, lipuissa, julisteissa ja bannereissa. Selkeä versaalifontti on toimiva valinta ulkomainontaan, sillä tekstit on helppo lukea myös pidemmän välimatkan päästä.

jokimaan mainos bussikatoksessa
jokimaan mainos mainostaulussa
jokimaan mainos bussin kyljessä
jokimaan bussimainos
jokimaan instagram kännykän näytöllä ja lipputanko
jokimaan ravimainos
jokimaa banderolli

Brändikirja

Brändiuudistuksen osa-alueista ja graafisista ohjeista koottu brändikirja tiivistää yhteen oppaaseen Jokimaan uuden brändin ytimen. Opas auttaa soveltamaan brändi-ilmettä johdonmukaisesti nyt ja tulevaisuudessa, ja toimii hyvänä pohjana myös tulevaisuuden strategiatyössä. Oppaaseen kootut käyttöesimerkit esittelevät visuaalisia vaihtoehtoja brändi-ilmeen käyttöön eri markkinointimateriaaleissa.

jokimaan brändikirja macin näytöllä
jokimaan brändikirjan sivu

Ota yhteyttä

Mainostoimisto Ampersand on luovien ratkaisujen mainonta- ja markkinointi­viestintätoimisto Lahdesta. Toteutamme yrityksille ja yksityisasiakkaille brändi-ilmeet, visut, verkkosivut, some-sisällöt ja digikampanjat ammattitaitoisesti ja tuoreella otteella. Ota yhteyttä ja kysy lisää!

Sähköposti

info@ampersand.fi
etunimi@ampersand.fi

Osoite

Aleksanterinkatu 29, 15140 Lahti

Verkkolaskuosoite: 003727718602 | Operaattori: Apix Messaging Oy (003723327487)
© Ampersand Design Oy 2771860-2 | Lahti | Tietosuojaseloste