
Jokimaa
Hevosurheilukeskus
Brändi-ilmeen uudistaminen
Perinteikäs Jokimaan ravirata halusi tuoda toiminnalleen uutta nostetta kirkastamalla brändi-ilmeensä. Raviradan aluetta hyödynnetään Lahdessa paljon muuhunkin kuin hevosurheiluun, joten suunnittelimme brändi-ilmeen, joka tukee Jokimaan tavoitemielikuvaa koko perheen monipuolisena tapahtuma- ja elämyskeskuksena.
Brändiuudistuksessa Jokimaalle luotiin terävöitetty visuaalinen ilme, kuvamaailma, graafiset elementit ja uudistettu logo. Uuden ilmeen soveltamisesimerkit koottiin yksiin kansiin Jokimaan brändikirjaksi.
ASIAKAS:
Jokimaa Hevosurheilukeskus
VUODESTA:
2021
WWW:
TYÖT:
Brändi-ilme
Logon uudistaminen
Verkkosivut
Graafinen ohje

Logon suunnittelu
Brändiuudistus aloitettiin logon viilauksella. Eri vaihtoehtojen joukosta päädyttiin logoon, joka on uskollinen alkuperäisen Jokimaa-logon muotokielelle, mutta tuo siihen modernimman ilmeen. Uusi logo on pelkistetty, voimakas ja raikas.
Shakkinappulaa muistuttava ratsu seisoo ylväästi jalustallaan kuin voittaja palkintokorokkeella. Ääriviivapiirros tuo logoon arvokkuutta ja selkeyttä, joka toimii yhtä hyvin niin suurissa mainoslakanoissa kuin pienissä kaiverruksissakin.




Visuaalinen ilme
Brändi-ilmeen kirkastuksessa Jokimaalle haettiin tyylikästä ja erottuvaa visuaalista ilmettä, joka henkii tapahtumakeskuksen jännitystä, dynaamisuutta ja yhteisöllisyyttä. Visuaalinen ilme rakentuu toistuvista graafisista elementeistä sekä tunnistettavasta fontista ja vahvasta värimaailmasta.
Tummansininen brändiväri luo tehokkaan taustan teksteille ja kuvamaailmalle. Ravirataa muistuttava graafinen elementti on helposti mieleenpainuva kuvio, joka toimii painettujen markkinointimateriaalien lisäksi hyvin myös sosiaalisen median julkaisuissa kehystämässä tekstiä.



Ulkomainonta
Monipuolinen ulkomainonta tuo Jokimaalle paikallista näkyvyyttä. Uutta brändi-ilmettä voidaan hyödyntää esimerkiksi bussikatosten päätyseinien diginäytöissä, tienvarsimainoksissa sekä bussien kylkeen teipattavissa mainoksissa.
Raviradan alueen ulkomainonnassa brändi-ilme näkyy radanvarsimainoksissa, lipuissa, julisteissa ja bannereissa. Selkeä versaalifontti on toimiva valinta ulkomainontaan, sillä tekstit on helppo lukea myös pidemmän välimatkan päästä.







Brändikirja
Brändiuudistuksen osa-alueista ja graafisista ohjeista koottu brändikirja tiivistää yhteen oppaaseen Jokimaan uuden brändin ytimen. Opas auttaa soveltamaan brändi-ilmettä johdonmukaisesti nyt ja tulevaisuudessa, ja toimii hyvänä pohjana myös tulevaisuuden strategiatyössä. Oppaaseen kootut käyttöesimerkit esittelevät visuaalisia vaihtoehtoja brändi-ilmeen käyttöön eri markkinointimateriaaleissa.


Nettisivujen suunnittelu ja toteutus
Brändi-ilmeen kirkastuksen jälkeen suunnittelimme ja toteutimme myös Jokimaan verkkosivu-uudistuksen. Sivuilla käy paljon erilaisia asiakkaita tapahtumavieraista ravien kilpailijoihin, joten huomioimme suunnittelussa sivuston helppokäyttöisyyden ja selkeyden.
Etsityimmät tiedot, kuten lippujen ostaminen ja saapumisohjeet, nostettiin heti etusivulle. Näin sivustolla on helppo navigoida ja tiedot löytyvät nopeasti.
Jokimaan brändi-ilmeen vauhdikas visuaalisuus jatkuu myös nettisivuilla, jonne sininen värimaailma ja graafiset elementit luovat yhdessä tunnistettavan brändi-ilmeen.


Ota yhteyttä
Mainostoimisto Ampersand on luovien ratkaisujen mainonta- ja markkinointiviestintätoimisto Lahdesta. Toteutamme yrityksille ja yksityisasiakkaille brändi-ilmeet, visut, verkkosivut, some-sisällöt ja digikampanjat ammattitaitoisesti ja tuoreella otteella. Ota yhteyttä ja kysy lisää!
Verkkolaskuosoite: 003727718602 | Operaattori: Apix Messaging Oy (003723327487)
© Ampersand Design Oy 2771860-2 | Lahti | Tietosuojaseloste