Brändi-ilme ja verkkosivut mediatuotantoyhtiölle
Ilmala Entertainment Group on kokeneen tekijäjoukon tuore mediatuotantoyhtiö, joka hallitsee niin somen, tapahtumamarkkinoinnin kuin suuren urheilujuhlan tunnun. Vahvasti sosiaalisen median näkyvyyteen painottunut yhtiö tarvitsi toiminnalleen iskevän brändi-ilmeen ja verkkosivut.
Tämä projekti syntyi kevyellä tuotannolla ja kokonaan etätapaamisilla. Kävimme asiakkaan kanssa Teams-tapaamisissa läpi projektin tavoitteet sekä visuaalisen ilmeen ja verkkosivujen toiveet, ja hoidimme vedoskierrokset sähköisesti.
ASIAKAS:
Ilmala Entertainment Group
VUODESTA:
2023
WWW:
TYÖT:
Brändi-ilme
Brändikirja
Verkkosivut
Ilmala Entertainment Group
Markkinoinnin
mullistaja
Logon suunnittelu
Ilmala-nimi henkii alueen pitkiä perinteitä urheilun ja viihteen kohtauspaikkana. Jääkiekkopiireissä alue tunnetaan etenkin Jokereiden pelien areenana, ja kuluttajat muistavat tv-tuotannoista tutun Pöllölaakson.
Ilmala Entertainment Groupille suunnittelemassamme logossa näkyy jykevän tekstiosan lisäksi viivapiirros kaupunkisiluetista, josta on tunnistettavissa Ilmalan ja Pasilan alueen tuttuja maamerkkejä Helsinki-hallista Pasilan tv-torniin.
Visuaalinen ilme
Ilmalan raikas visuaalinen ilme toistaa Jokereiden 90-luvulta tuttuja nostalgisia pelipaidan värejä: turkoosia ja violettia. Koska Ilmalan perustajista löytyy niin elokuvan, somen kuin urheilunkin osaajia, visuaaliseen ilmeeseen tuotiin monikanavaisiin elämyksiin sopivaa vauhtia ja sähäkkyyttä.
Typografiassa on urheilubrändäykselle tuttua, rohkeaa muotokieltä. Otsikkofontti Saira on extrabold italic -leikkauksellaan vahvojen viestien välittäjä.
Kuvamaailma ja graafiset elementit
Ilmalan kuvamaailma koottiin kuvapankkikuvista, joissa näkyy monikanavaisuutta, mediatuotantoa, behind the scenes –tunnelmaa, viihdettä ja elämyksiä. Kuvien päällä voidaan käyttää brändiväreistä poimittua väriharsoa.
Graafiset elementit rakennettiin valkoisesta kuvakehyksestä, jonka reunaan voi sijoittaa lisätietoja. Kehys luo kuville polaroidia muistuttavan ulkoasun ja korostaa hyvien hetkien tallentamisen tärkeyttä.
Toinen graafinen elementti on Ilmalan tekstilogon A-kirjaimesta tehty koristeellinen kuvio, joka toistuu saumattomasti väritaustaa vasten.
Myös logon merkkiosaan piirretty kaupunkisiluetti toimii graafisena elementtinä, joka rajaa tehokkaasti tilaa esimerkiksi nettisivun tai julisteen alaosassa.
Ilmala Entertainment Group
Monikanavainen mediatuotantoyhtiö
Käyttöesimerkit
Brändi-ilmeen käyttöesimerkit toimivat inspiraationa visuaalisen ilmeen hyödyntämiseen eri kanavissa. Uusi brändi-ilme näkyy mallikuvissa käyntikortista, esitteestä, ulkomainonnasta ja painomateriaaleista. Vahvat brändivärit ja erilaiset graafiset esimerkit tekevät ilmeestä raikkaan ja tunnistettavan.
Verkkosivut
Ilmala Entertainment Groupin markkinointi tapahtuu vahvasti sosiaalisessa mediassa, mutta myös perinteiset verkkosivut ovat hyvä tapa näkyvyyden kasvattamiseen ja asiakashankintaan. Nettisivuille on koottu kiteytetysti yhtiön toiminta-ajatus, kilpailuedut, palvelutarjonta ja yhteystiedot.
Brändikirja
Brändikirja kertoo, kuinka Ilmala Entertainment Groupin brändi-ilmeestä saa kaiken hyödyn irti. Monipuoliset käyttöesimerkit sekä tarkat ohjeet logon, typografian ja graafisten elementtien käyttöön helpottavat yhteistyötä eri kumppaneiden kanssa.