Yrityspalveluseteli.
Myynnin ja markkinoinnin
yrityspalveluseteli 2025
Lahden kaupunki tukee lahtelaisyritysten kehittämistyötä kolmen eri teeman mukaisilla yrityspalveluseteleillä. Olemme mukana palveluntuottajana yrityksille, joille on myönnetty myynnin ja markkinoinnin kehittämisen yrityspalveluseteli.
Myynnin ja markkinoinnin yrityspalvelusetelin suuruus on 5 000 euroa (alv 0 %) ja omavastuu 1 000 euroa. Seteli on hyödynsaajalleen vähämerkityksellistä ns. De Minimis -tukea.
- Setelin hakuaika on 14.4.–2.5.2025. Lähetä hakemus 2.5. klo 12.00 mennessä!
- Yrityspalveluseteleiden myöntämisen periaatteet https://www.ladec.fi/yrityspalveluseteli#myontamisen-periaatteet
- Mitä tapahtuu setelin myöntämisen jälkeen? https://www.ladec.fi/yrityspalveluseteli#myontamisen-jalkeen
- Lue lisää yrityspalvelusetelillä tehdyista projekteista blogissamme https://ampersand.fi/blogi/yrityspalvelusetelin-hyodyt/
Kaipaatko apua brändi-ilmeen kirkastukseen, verkkosivu-uudistukseen tai messuosaston suunnitteluun? Ampersand auttaa! Tutustu palvelupaketteihimme PDF-muodossa >

Setelin myöntämisen jälkeen.
LADEC tekee setelinsaajayrityksen kanssa noin tunnin mittaisen lähtökartoituksen, jossa käydään läpi yrityksen liiketoiminnan tilaa ja keskustellaan yrityksen kehittämistarpeista. -> LADEC ilmoittaa Lahden kaupungille, että kartoitus on tehty.
Setelinsaajayritys valitsee palveluntuottajien joukosta itselle sopivimman vaihtoehdon ja ilmoittaa valitsemansa palveluntuottajan sekä palvelukuvauksen Lahden kaupungille. Palveluntuottajavalinta on tehtävä 13.6.2025 mennessä tai muutoin yrityspalveluseteli siirtyy varasijalla olevalle yritykselle.
Palveluntuottaja toteuttaa palvelukuvauksen mukaisen kehittämistyön asiakasyritykselle. Työn tulee valmistua 30.11.2025 mennessä.
Kun setelinsaajayritys ilmoittaa, että työ on valmis, voi palveluntuottaja laskuttaa kaupunkia toteutusta työstä ja kaupunki laskuttaa asiakasyritykseltä yrityspalvelusetelin omavastuuosuuden.
Ampersandin palvelut.
- Yritysilme – visuaalisuus vakuuttaa: Tämä sopii sinulle, kun haluat yrityksellesi persoonallisen visuaalisen ilmeen tai nykyisen visuaalisen ilmeen mukaan tuotettuja myynnin ja markkinoinnin tukimateriaaleja
TAI - Verkkosivut tai -kauppa – hyvä käyttökokemus sitouttaa: Tämä sopii sinulle, kun haluat yrityksellesi täysin uuden WordPress-sivuston/ WooCommerce-verkkokaupan tai haluat kehittää jo olemassa olevaa sivustoasi
TAI - Viestintä – tarina myy: Tämä sopii sinulle, kun haluat myydä palveluitasi/tuotteitasi vedoten vastaanottajan tunteisiin, tunnistaa paremmin kohderyhmäsi ja löytää yrityksellesi oman, erottuvan äänen.
1. Yritysilme:
Visuaalisuus vakuuttaa!
Onko yritysilmeesi enemmänkin tavan kuin tietoisen päätöksen tulosta? Tai ehkä logo on jopa syntynyt aikoinaan toimitusjohtajan kynästä?
TÄMÄ SOPII SINULLE, KUN HALUAT:
- Yrityksellesi persoonallisen visuaalisen ilmeen (logo, värit, fontit, elementit).
- Että kaikki yrityksellesi tuotettu markkinointimateri ali on aina yhdenmukaista ja tunnistettavaa.
- Yrityksesi näyttävän ammattimaiselta ja nykyaikaiselta.
- Nykyisen visuaalisen ilmeesi mukaan tuotettuja myynnin ja markkinoinnin tukimateriaaleja, kuten esimerkiksi julkaisupohjia, esitteen, tuotekuvaston tai toimitilan ikkunateippaukset…

2. Verkkosivut tai -kauppa:
Hyvä käyttökokemus sitouttaa!
Ymmärrätkö ensisilmäyksellä, mitä tuotteita tai palveluita sivustollasi tarjotaan? Tiedätkö, miten sivustosi pärjää hakukoneissa kilpailijoihisi nähden?
TÄMÄ SOPII SINULLE, KUN HALUAT:
- Perustaa täysin uuden WordPress-sivuston/ WooCommerce-verkkokaupan.
- Parantaa nykyistä WordPress-sivustoasi/ WooCommerce-verkkokauppaasi tekniikan ja visuaalisuuden osalta.
- Kehittää nykyisen WordPress-sivustosi/ WooCommerce-verkokauppasi tekstisisältöä ja listautua paremmin hakukonetuloksissa.
3. Viestintä:
Tarina myy!
Onko tuotteesi tai palvelusi vaikea selittää? Eikö kukaan oikein ymmärrä, mitä myyt? Tunnistatko kohderyhmäsi tarpeet vai onko viestintäsi massoille suunnattua mölinää?
TÄMÄ SOPII SINULLE, KUN HALUAT:
- Vedota vastaanottajan tunteisiin, etkä kertoa palveluistasi/ tuotteistasi faktat edellä tai korkealentoisin alan termein.
- Kiteyttää palvelusi/tuotteesi myyväksi hissipuheeksi tai sloganiksi.
- Tunnistaa paremmin eri kohderyhmät, joita puhuttelet.
- Löytää yrityksellesi oman, erottuvan äänen (tone of voice), joka tekee viestinnästäsi tunnistettavaa. Varmistaa, että viestintäsi on johdonmukaista ja vaikuttavaa.