Lukuaika:
3 minuuttia

Brändäys on positiivisuutta

Brändäys on positiivisuutta

Oletko miettinyt, että tässä negatiivisia uutisia suoltavassa maailmassa on yksi positiivisuuden linnake: brändäys. Yrityksen brändin rakentaminen ja kehittäminen ei nimittäin ole turhaa sanahelinää, vaan toiminnan vahvuuksien ja erottuvuustekijöiden kirkastamista itselle ja muille. Tee se ilon kautta!

Sanotaan, että se mihin keskityt, kasvaa. Jos luet aamusta iltaan negatiivisia talousotsikoita, sotiin liittyvää uutisointia tai lamaa maalailevia ennustuksia, omakin maailmankuva voi kaventua. Alat nähdä esteitä siellä, missä ennen oli mahdollisuuksia.

Taloudellisesti epävarmoina aikoina moni säästää markkinoinnista, vaikka pitäisi toimia juuri päinvastoin. Nyt on se hetki pysähtyä miettimään omaa strategiaa ja sen tulevaisuuden suuntaa, sekä tehdä markkinointitoimenpiteitä, joilla tuleva kasvu on mahdollista.

Oletko lykännyt verkkosivujesi uudistamista, verkkokaupan avaamista tai somemarkkinointia vallitsevan maailmantilanteen vuoksi? Ei ehkä kannattaisi, sillä jos et näy siellä kanavissa, missä asiakkaasi ovat, et käytännössä ole olemassa. Satsaa siis markkinointiin, jonka kautta saat tuotteesi ja palvelusi oikeiden kohderyhmien tietoisuuteen.

“Entäs sitten brändi? Se nyt ainakin on turhaa hömppää! Kyllä ilman brändiäkin voi olla olemassa”, sanoo Eero Epäilijä. Ja onhan se totta. Jos pelkkä olemassaolo riittää yrityksellesi, et tarvitse brändäystä mihinkään. Jos haluat olla vain yksi vaihtoehto palveluntuottajien massassa, et tarvitse brändäystä. Jos asiakkaita tulee muutenkin ovista ja ikkunoista, et tarvitse brändäystä. Jos kuitenkin yksikin kohta näistä sakkaa, huomaat yllättäen tarvitsevasi brändäystä.

Voittajan on helppo hymyillä

Mikä brändiin keskittymisestä sitten tekee niin ihmeellistä? Aluksi se on innostus ja hahmotelma siitä, mitä kaikkea liiketoimintasi voi olla, ja mikä sen ytimenä on. Sen jälkeen brändi alkaa kasvaa ja kehittyä, ja huomaat, miten mahtavaa on tulla tunnistetuksi asiakkaiden ja kilpailijoiden toimesta. Sinulla on siis uskottava ja kiinnostava yritys, josta halutaan tietää lisää.

Brändäys kertoo siitä, että haluat keskittyä toiminnassasi positiiviseen: muutokseen, kehitykseen ja kasvuun. Se osoittaa, että olet pohtinut strategiaasi ja sitä, mitä haluat olla. Brändi vastaa kysymyksiin: Kuka minä olen ja mitä hyötyä minusta on muille? Tai laulun sanoin: Anna mun olla syypää sun hymyyn!

Me Ampersandilla emme ole pelkkä mainostoimisto tai markkinointiviestintäsi kumppani: olemme yrityksesi positiivisuuden lähettiläitä! Me kerromme, miksi juuri sinun yrityksesi on huippu ja miksi sen kanssa on helppoa asioida. Me analysoimme liiketoimintasi mutkat, nousut ja suvannot, ja kerromme, mihin markkinoinnissa kannattaa keskittyä. Me viemme sinut brändimatkalle, jonka aikana oivallat ehkä itsekin jotain uutta yrityksestäsi ja sen mahdollisuuksista.

Hyvää hypeä luodaan brändäämällä. Kestävä muistijälki luodaan brändäämällä. Uusia innovaatioita luodaan brändäämällä. Siksi tähän kelkkaan kannattaa hypätä mukaan.

Kirjoittaja on Ampersandin copywriter Hanna, joka haluaa luoda hyvää yhdessä.

Scroll to Top