Brändäys

Brändäys on positiivisuutta

Oletko miettinyt, että tässä negatiivisia uutisia suoltavassa maailmassa on yksi positiivisuuden linnake: brändäys. Yrityksen brändin rakentaminen ja kehittäminen ei nimittäin ole turhaa sanahelinää, vaan toiminnan vahvuuksien ja erottuvuustekijöiden kirkastamista itselle ja muille. Tee se ilon kautta! Sanotaan, että se mihin keskityt, kasvaa. Jos luet aamusta iltaan negatiivisia talousotsikoita, sotiin liittyvää uutisointia tai lamaa maalailevia ennustuksia, […]

Brändäys on positiivisuutta Read More »

Pääsiäismuna ja tekstilappu

Sisältö ratkaisee

Kun ostat yllätyksen sisältävän suklaamunan, ostat muutakin kuin makean kuorrutuksen. Näin pääsiäisen lähestyessä ja kaupan hyllyjen notkuessa suklaamunia, on hyvä hetki pysähtyä pohtimaan yllätysmunien syvintä olemusta. Saammeko vain suut makeaksi, vai vetoavatko muovikrääsää sisältävät suklaamunat joihinkin syvempiin tarpeisiimme? Suklaamunat yhdistyvät perinteisesti pääsiäiseen. Se eräs markkinoita hallitseva kaksikerroksisten suklaamunien tuottaja, jonka nimeä emme tässä mainitse, on

Sisältö ratkaisee Read More »

Selätä sitoutumiskammo

Selätä sitoutumiskammo!

Mitä on asiakasuskollisuus? Asiakas voi osoittaa uskollisuutta yritystä, brändiä tai tuotetta kohtaan muutenkin kuin palaamalla ostamaan hyödykettä aina uudelleen. Sitoutunut asiakas on kiinnostunut kuulumisistasi ja suorastaan odottaa uutuuksiasi. Asiakasuskollisuus lähtee positiivisesta asiakaskokemuksesta, mutta psykologinen sitoutuminen yritykseen tapahtuu pitkälti asiakaskohtaamisen jälkeen. Yksi keskeisimmistä sitoutuneisuuden ilmentymistä on se, että asiakas haluaa jakaa positiivisen kokemuksensa muillekin ja käyttää

Selätä sitoutumiskammo! Read More »

Pohjusta asiakaspolkusi mainoistoimiston avulla

Pohjusta asiakaspolkusi mainostoimiston avulla

Asiakas on kuningas ja käyttäjä on kingi, mutta miten saat asiakkaat oikealle polulle kohti ostotapahtumaa ja pidät heidät tyytyväisinä myös sen jälkeen? Mainostoimiston avulla selkeytät käyttäjäkokemuksen ja viitoitat kohderyhmillesi sujuvan asiakaspolun. Asiakaspolku on kuin suunnistuskartta, jossa asiakkaasi ja brändisi kohtaavat eri rasteilla. Jotta et jätä asiakastasi yksin samoilemaan pimeään metsään, kannattaa asiakaspolku tasoittaa valmiiksi ja

Pohjusta asiakaspolkusi mainostoimiston avulla Read More »

Viisi vinkkiä vuodenvaihteeseen

Viisi vinkkiä vuodenvaihteeseen

Uusi vuosi on mahdollisuus tavoitella uusia unelmia ja ottaa käyttöön tuoreita ideoita. Monille yrityksille avautuu myös tilaisuus uuteen alkuun esimerkiksi tuote-, palvelulanseerauksien tai innovaatioiden muodossa. Vuodenvaihteen läheneminen on myös loistava hetki miettiä, millaisilla markkinoinnin keinoilla voit varmistaa sen, että tulevana vuonna kuljet kohti liiketoiminnallisia haaveitasi. Nyt on jo aika pysähtyä näiden aiheiden äärelle ja ottaa

Viisi vinkkiä vuodenvaihteeseen Read More »

Kivijalkakauppa osana asiakkaiden korvia hivelevää menestyssinfoniaa

Kuvittele, että brändisi on sinfonia ja myymäläsi päänäyttämö, missä tuotteiden ja palveluiden melodiat harmonisoituvat asiakkaidesi toiveiden kanssa. Teos tarvitsee menestyäkseen sekä kapellimestarin että orkesterin, jotka punovat yhteen kaikki elementit, mitkä antavat siivet brändisi kasvulle. Kapellimestari toimii orkesterin luovana johtaja, jonka tehtävänä on tuoda musiikki eloon ja välittää sen tunne ja merkitys yleisölle. Saman tekee Ampersand

Kivijalkakauppa osana asiakkaiden korvia hivelevää menestyssinfoniaa Read More »

Aito asiakastarina luo luottamusta

Yritysten nettisivuilla julkaistavat asiakastarinat eivät ole ylikorostettua kehumista, vaan aitoja asiakaskokemuksia, jotka luovat hyviä samaistumiskohteista ostopäätöstään pohtiville. Kun kuluttaja kertoo toiselle kuluttajalle, miksi joku tuote kannattaa ostaa, se luo luottamusta. Hyvin tehtyihin asiakastarinoihin kannattaa satsata, sillä suosittelut kasvattavat myyntiä! Menneinä vuosina erilaiset puhuvat päät ja puhekuplat olivat tuttu näky yritysten verkkosivuilla. Tuntui riittävän, että joku

Aito asiakastarina luo luottamusta Read More »

Laitetaan myyntihousut jalkaan!

Jos olet jo virittäytynyt myyntitaajuudelle, valmiina myymään huipputuotteitasi tai palveluitasi, ja olet vetänyt myyntihousut jalkaan, tämä teksti on sinulle. Myynti on se vuori, joka jokaisen yrittäjän on noustava ja valloitettava. Itsensä kehittämisen genressä tunnetaan myös vuoreen viittaava alan klassikko, Brianna Wiestin ”The Mountain Is You”, joka kertoo ihmisen taipumuksesta olla toiminnassaan itse itsensä pahin jarru.

Laitetaan myyntihousut jalkaan! Read More »

Markkinointia myötä- ja vastamäessä

Pitkäaikainen yhteistyö markkinointitoimiston kanssa tuo etuja niin markkinoinnin suunnittelijoille ja toteuttajille kuin palveluita tilaaville asiakkaillekin. Usein tilaajan ja tuottajan tekemisen kesken voi löytyä luontaisia synergiaetuja, ja toisen toimialan, osaamisen ja työskentelytavan tuntemus auttaa kumpaakin osapuolta hyödyttävässä markkinoinnin yhteistyössä. Tutun toimijan kanssa asiointi on helppoa, ja vakioasiakkaan kanssa voi toteuttaa markkinoinnin toimenpiteitä kiireelliselläkin aikataululla. Markkinoinnin vuosikello

Markkinointia myötä- ja vastamäessä Read More »

Askel askeleelta kohti vahvaa brändiä

Brändin rakentaminen ei ole sprintti vaan maraton. Silti aloitamme asiakkaidemme brändin rakentamisen yleensä kirjaimellisesti brändisprintillä, eli erilaisia tehtäviä sisältävällä työpajalla. Miksi toimimme näin? Kun asiakas ottaa meihin yhteyttä ja toivoo brändiuudistusta tai kokonaan uuden brändin luomista, aloitamme projektin tiedonhankinnan ja haluamme kuulla, mitkä asiat asiakas itse kokee brändinsä kilpailueduiksi ja kehityskohteiksi. Sprintin etuna on nopea

Askel askeleelta kohti vahvaa brändiä Read More »

Seitsemän tapaa yrityksesi kasvuun

Seitsemän tapaa, joilla markkinointitoimisto auttaa yrityksesi kasvupolulle

Kasvu on asia, jota jokainen yritys havittelee jollakin toimintansa osa-alueella. Kyse voi olla puhtaasti liiketoiminnan kasvattamisesta tai toimialan laajentamisesta. Yksi haluaa kasvattaa henkilöstöään ja joku kumppaniverkostoaan. Toinen toivoo uusia asiakkaita tai uusia markkina-alueita. Jokainen haluaa muuttaa hyvät ideansa euroiksi. Miten markkinointitoimisto voi auttaa yritystä kasvamaan? Listasimme alle seitsemän vinkkiä kasvun tavoittelun tueksi. 1. Kohderyhmäanalyysi ja

Seitsemän tapaa, joilla markkinointitoimisto auttaa yrityksesi kasvupolulle Read More »

Varmuutta markkinointikanavien hallintaan

Varmuutta markkinointikanavien hallintaan

Eri markkinointikanavien viidakossa moni miettii, missä kanavissa olla mukana ja kuinka tavoittaa oikeat yleisöt. Monikanavainen viestintä ei perustu arvailuun, vaan testattuun tietoon ja kohderyhmien tuntemiseen. Tässä vinkkimme, joilla saat lisää varmuutta eri markkinointikanavien hallintaan! Valitse oikeat viestintäkanavat Markkinointi on kokonaisvaltaista brändin rakentamista, jossa tuote tai palvelu tuodaan asiakkaiden tietoisuuteen montaa eri reittiä. Yrityksen kannattaa hyödyntää

Varmuutta markkinointikanavien hallintaan Read More »

Scroll to Top