Vaikuttavan mainonnan rakennuspalikat
Miten mainonnan vaikuttavuus maksimoidaan mediastrategian, brändin rakentamisen ja luovuuden avulla?
Vaikuttavan mainonnan rakennuspalikat Read More »
Miten mainonnan vaikuttavuus maksimoidaan mediastrategian, brändin rakentamisen ja luovuuden avulla?
Vaikuttavan mainonnan rakennuspalikat Read More »
Oletko miettinyt, että tässä negatiivisia uutisia suoltavassa maailmassa on yksi positiivisuuden linnake: brändäys.
Brändäys on positiivisuutta Read More »
Kun ostat yllätyksen sisältävän suklaamunan, ostat muutakin kuin makean kuorrutuksen. Näin pääsiäisen lähestyessä ja kaupan hyllyjen notkuessa suklaamunia, on hyvä hetki pysähtyä pohtimaan yllätysmunien syvintä olemusta. Saammeko vain suut makeaksi, vai vetoavatko muovikrääsää sisältävät suklaamunat joihinkin syvempiin tarpeisiimme? Suklaamunat yhdistyvät perinteisesti pääsiäiseen. Se eräs markkinoita hallitseva kaksikerroksisten suklaamunien tuottaja, jonka nimeä emme tässä mainitse, on
Mitä on asiakasuskollisuus? Asiakas voi osoittaa uskollisuutta yritystä, brändiä tai tuotetta kohtaan muutenkin kuin palaamalla ostamaan hyödykettä aina uudelleen. Sitoutunut asiakas on kiinnostunut kuulumisistasi ja suorastaan odottaa uutuuksiasi. Asiakasuskollisuus lähtee positiivisesta asiakaskokemuksesta, mutta psykologinen sitoutuminen yritykseen tapahtuu pitkälti asiakaskohtaamisen jälkeen. Yksi keskeisimmistä sitoutuneisuuden ilmentymistä on se, että asiakas haluaa jakaa positiivisen kokemuksensa muillekin ja käyttää
Selätä sitoutumiskammo! Read More »
Asiakas on kuningas ja käyttäjä on kingi, mutta miten saat asiakkaat oikealle polulle kohti ostotapahtumaa ja pidät heidät tyytyväisinä myös sen jälkeen? Mainostoimiston avulla selkeytät käyttäjäkokemuksen ja viitoitat kohderyhmillesi sujuvan asiakaspolun. Asiakaspolku on kuin suunnistuskartta, jossa asiakkaasi ja brändisi kohtaavat eri rasteilla. Jotta et jätä asiakastasi yksin samoilemaan pimeään metsään, kannattaa asiakaspolku tasoittaa valmiiksi ja
Pohjusta asiakaspolkusi mainostoimiston avulla Read More »
Tiedätkö, mikä tekee sinusta ainutlaatuisen? Tunnistatko, miten erotut kilpailijoista ja mikä on juuri sinun vahvuutesi? Kohtaavatko liiketoimintasi kysyntä ja tarjonta? Tunnistamalla omat kilpailuedut ja brändin asemoinnin suhteessa kilpailijoihin, saat tarkan suunnan liiketoimintasi kehittämiseen ja omien vahvuuksiesi hyödyntämiseen. Kenenkään ei kannata tehdä sitä, missä on huono. Tietenkin itsensä kehittämisen näkökulmasta heikkoudetkin voi kääntää vahvuuksiksi, mutta on
Kiillota kilpesi ja kehitä kilpailuetujasi Read More »
Uusi vuosi on mahdollisuus tavoitella uusia unelmia ja ottaa käyttöön tuoreita ideoita. Monille yrityksille avautuu myös tilaisuus uuteen alkuun esimerkiksi tuote-, palvelulanseerauksien tai innovaatioiden muodossa. Vuodenvaihteen läheneminen on myös loistava hetki miettiä, millaisilla markkinoinnin keinoilla voit varmistaa sen, että tulevana vuonna kuljet kohti liiketoiminnallisia haaveitasi. Nyt on jo aika pysähtyä näiden aiheiden äärelle ja ottaa
Viisi vinkkiä vuodenvaihteeseen Read More »
Mitä on ympäristöystävällinen markkinointi? Monille se saattaa tuntua vain trendikkäältä ilmaukselta, joka kietoutuu mainontaan ja yrityksen brändäykseen. Luontoaiheisen mainonnan sijaan puhutaan kuitenkin kestävästä kehityksestä ja siihen liittyvistä toimista. Ympäristöystävällinen markkinointi on kestävän kehityksen periaatteiden soveltamista yrityksen markkinointistrategioihin. Se on yrityksen tapa kertoa ja osoittaa sitoutumisensa ympäristön varjeluun ja vastuulliseen liiketoimintaan. Yhä useammat kuluttajat ovat ympäristötietoisia
Vihreää markkinointia Read More »
Kuvittele, että brändisi on sinfonia ja myymäläsi päänäyttämö, missä tuotteiden ja palveluiden melodiat harmonisoituvat asiakkaidesi toiveiden kanssa. Teos tarvitsee menestyäkseen sekä kapellimestarin että orkesterin, jotka punovat yhteen kaikki elementit, mitkä antavat siivet brändisi kasvulle. Kapellimestari toimii orkesterin luovana johtaja, jonka tehtävänä on tuoda musiikki eloon ja välittää sen tunne ja merkitys yleisölle. Saman tekee Ampersand
Kivijalkakauppa osana asiakkaiden korvia hivelevää menestyssinfoniaa Read More »
Jos olet jo virittäytynyt myyntitaajuudelle, valmiina myymään huipputuotteitasi tai palveluitasi, ja olet vetänyt myyntihousut jalkaan, tämä teksti on sinulle. Myynti on se vuori, joka jokaisen yrittäjän on noustava ja valloitettava. Itsensä kehittämisen genressä tunnetaan myös vuoreen viittaava alan klassikko, Brianna Wiestin ”The Mountain Is You”, joka kertoo ihmisen taipumuksesta olla toiminnassaan itse itsensä pahin jarru.
Laitetaan myyntihousut jalkaan! Read More »
Brändin rakentaminen ei ole sprintti vaan maraton. Silti aloitamme asiakkaidemme brändin rakentamisen yleensä kirjaimellisesti brändisprintillä, eli erilaisia tehtäviä sisältävällä työpajalla. Miksi toimimme näin? Kun asiakas ottaa meihin yhteyttä ja toivoo brändiuudistusta tai kokonaan uuden brändin luomista, aloitamme projektin tiedonhankinnan ja haluamme kuulla, mitkä asiat asiakas itse kokee brändinsä kilpailueduiksi ja kehityskohteiksi. Sprintin etuna on nopea
Askel askeleelta kohti vahvaa brändiä Read More »
Kasvu on asia, jota jokainen yritys havittelee jollakin toimintansa osa-alueella. Kyse voi olla puhtaasti liiketoiminnan kasvattamisesta tai toimialan laajentamisesta. Yksi haluaa kasvattaa henkilöstöään ja joku kumppaniverkostoaan. Toinen toivoo uusia asiakkaita tai uusia markkina-alueita. Jokainen haluaa muuttaa hyvät ideansa euroiksi. Miten markkinointitoimisto voi auttaa yritystä kasvamaan? Listasimme alle seitsemän vinkkiä kasvun tavoittelun tueksi. 1. Kohderyhmäanalyysi ja
Seitsemän tapaa, joilla markkinointitoimisto auttaa yrityksesi kasvupolulle Read More »