Brändi

Valokuva esityksen otsikkodiasta

Brändin rakentaminen huomenna

Markkinointi on yritystä ja erehdystä – mutta on olemassa strategioita ja käytäntöjä, jotka voivat parantaa markkinoinnin tehokkuutta. Jokainen yritys, kohderyhmä ja markkinointitilanne ovat ainutlaatuisia, joten yleispätevää oikotietä onneen ei ole. Luennoitsija, taloustieteen tohtori Grace Kite kertoo, että brändin rakentamisen sekä aktivoinnin lisäksi mediastrategiaan on sisällytettävä mainoksia, jotka ovat olemassa vain auttaakseen ihmisiä löytämään luoksesi verkosta. […]

Brändin rakentaminen huomenna Read More »

Pääsiäismuna ja tekstilappu

Sisältö ratkaisee

Kun ostat yllätyksen sisältävän suklaamunan, ostat muutakin kuin makean kuorrutuksen. Näin pääsiäisen lähestyessä ja kaupan hyllyjen notkuessa suklaamunia, on hyvä hetki pysähtyä pohtimaan yllätysmunien syvintä olemusta. Saammeko vain suut makeaksi, vai vetoavatko muovikrääsää sisältävät suklaamunat joihinkin syvempiin tarpeisiimme? Suklaamunat yhdistyvät perinteisesti pääsiäiseen. Se eräs markkinoita hallitseva kaksikerroksisten suklaamunien tuottaja, jonka nimeä emme tässä mainitse, on

Sisältö ratkaisee Read More »

Selätä sitoutumiskammo

Selätä sitoutumiskammo!

Mitä on asiakasuskollisuus? Asiakas voi osoittaa uskollisuutta yritystä, brändiä tai tuotetta kohtaan muutenkin kuin palaamalla ostamaan hyödykettä aina uudelleen. Sitoutunut asiakas on kiinnostunut kuulumisistasi ja suorastaan odottaa uutuuksiasi. Asiakasuskollisuus lähtee positiivisesta asiakaskokemuksesta, mutta psykologinen sitoutuminen yritykseen tapahtuu pitkälti asiakaskohtaamisen jälkeen. Yksi keskeisimmistä sitoutuneisuuden ilmentymistä on se, että asiakas haluaa jakaa positiivisen kokemuksensa muillekin ja käyttää

Selätä sitoutumiskammo! Read More »

Pohjusta asiakaspolkusi mainoistoimiston avulla

Pohjusta asiakaspolkusi mainostoimiston avulla

Asiakas on kuningas ja käyttäjä on kingi, mutta miten saat asiakkaat oikealle polulle kohti ostotapahtumaa ja pidät heidät tyytyväisinä myös sen jälkeen? Mainostoimiston avulla selkeytät käyttäjäkokemuksen ja viitoitat kohderyhmillesi sujuvan asiakaspolun. Asiakaspolku on kuin suunnistuskartta, jossa asiakkaasi ja brändisi kohtaavat eri rasteilla. Jotta et jätä asiakastasi yksin samoilemaan pimeään metsään, kannattaa asiakaspolku tasoittaa valmiiksi ja

Pohjusta asiakaspolkusi mainostoimiston avulla Read More »

Kiillota kilpesi ja kehitä kilpailuetujasi

Kiillota kilpesi ja kehitä kilpailuetujasi

Tiedätkö, mikä tekee sinusta ainutlaatuisen? Tunnistatko, miten erotut kilpailijoista ja mikä on juuri sinun vahvuutesi? Kohtaavatko liiketoimintasi kysyntä ja tarjonta? Tunnistamalla omat kilpailuedut ja brändin asemoinnin suhteessa kilpailijoihin, saat tarkan suunnan liiketoimintasi kehittämiseen ja omien vahvuuksiesi hyödyntämiseen. Kenenkään ei kannata tehdä sitä, missä on huono. Tietenkin itsensä kehittämisen näkökulmasta heikkoudetkin voi kääntää vahvuuksiksi, mutta on

Kiillota kilpesi ja kehitä kilpailuetujasi Read More »

Viisi vinkkiä vuodenvaihteeseen

Viisi vinkkiä vuodenvaihteeseen

Uusi vuosi on mahdollisuus tavoitella uusia unelmia ja ottaa käyttöön tuoreita ideoita. Monille yrityksille avautuu myös tilaisuus uuteen alkuun esimerkiksi tuote-, palvelulanseerauksien tai innovaatioiden muodossa. Vuodenvaihteen läheneminen on myös loistava hetki miettiä, millaisilla markkinoinnin keinoilla voit varmistaa sen, että tulevana vuonna kuljet kohti liiketoiminnallisia haaveitasi. Nyt on jo aika pysähtyä näiden aiheiden äärelle ja ottaa

Viisi vinkkiä vuodenvaihteeseen Read More »

Vihreää vastuullisuutta

Vihreää markkinointia

Mitä on ympäristöystävällinen markkinointi? Monille se saattaa tuntua vain trendikkäältä ilmaukselta, joka kietoutuu mainontaan ja yrityksen brändäykseen. Luontoaiheisen mainonnan sijaan puhutaan kuitenkin kestävästä kehityksestä ja siihen liittyvistä toimista. Ympäristöystävällinen markkinointi on kestävän kehityksen periaatteiden soveltamista yrityksen markkinointistrategioihin. Se on yrityksen tapa kertoa ja osoittaa sitoutumisensa ympäristön varjeluun ja vastuulliseen liiketoimintaan. Yhä useammat kuluttajat ovat ympäristötietoisia

Vihreää markkinointia Read More »

Kivijalkakauppa

Kivijalkakauppa osana asiakkaiden korvia hivelevää menestyssinfoniaa

Kuvittele, että brändisi on sinfonia ja myymäläsi päänäyttämö, missä tuotteiden ja palveluiden melodiat harmonisoituvat asiakkaidesi toiveiden kanssa. Teos tarvitsee menestyäkseen sekä kapellimestarin että orkesterin, jotka punovat yhteen kaikki elementit, mitkä antavat siivet brändisi kasvulle. Kapellimestari toimii orkesterin luovana johtaja, jonka tehtävänä on tuoda musiikki eloon ja välittää sen tunne ja merkitys yleisölle. Saman tekee Ampersand

Kivijalkakauppa osana asiakkaiden korvia hivelevää menestyssinfoniaa Read More »

Laitetaan myyntihousut jalkaan

Laitetaan myyntihousut jalkaan!

Jos olet jo virittäytynyt myyntitaajuudelle, valmiina myymään huipputuotteitasi tai palveluitasi, ja olet vetänyt myyntihousut jalkaan, tämä teksti on sinulle. Myynti on se vuori, joka jokaisen yrittäjän on noustava ja valloitettava. Itsensä kehittämisen genressä tunnetaan myös vuoreen viittaava alan klassikko, Brianna Wiestin ”The Mountain Is You”, joka kertoo ihmisen taipumuksesta olla toiminnassaan itse itsensä pahin jarru.

Laitetaan myyntihousut jalkaan! Read More »

Askel askeleelta kohti vahvaa brändiä

Askel askeleelta kohti vahvaa brändiä

Brändin rakentaminen ei ole sprintti vaan maraton. Silti aloitamme asiakkaidemme brändin rakentamisen yleensä kirjaimellisesti brändisprintillä, eli erilaisia tehtäviä sisältävällä työpajalla. Miksi toimimme näin? Kun asiakas ottaa meihin yhteyttä ja toivoo brändiuudistusta tai kokonaan uuden brändin luomista, aloitamme projektin tiedonhankinnan ja haluamme kuulla, mitkä asiat asiakas itse kokee brändinsä kilpailueduiksi ja kehityskohteiksi. Sprintin etuna on nopea

Askel askeleelta kohti vahvaa brändiä Read More »

Scroll to Top