Lukuaika:
3 minuuttia

Viisi vinkkiä brändiuudistukseen

5 vinkkiä brändiuudistukseen

Yrityksen, tuotteen tai palvelun brändin uudistaminen voi tuntua pelottavalta urakalta, mutta uudistukseen kannattaa lähteä rohkeasti. Ennen kaikki nimittäin ei ollut paremmin, ja brändi saattaa kaivata uudistusta tai ainakin pientä vuosihuoltoa.

Tässä vinkkimme onnistuneeseen brändiuudistukseen:

1. Tunne kohdeyleisösi

Ennen kuin teet muutoksia, on tärkeää ymmärtää, kuka on kohdeyleisösi ja mitä he haluavat. Tee esimerkiksi markkinatutkimus, jotta saat tietoa siitä, mitä asiakkaasi arvostavat eniten. Pyydä kehitysehdotuksia ja lue tarkkaan jo saamasi asiakaspalautteet. Niissä piilee uudistustarpeen ydin! Käytä kokoamiasi tietoja brändin uudistamisstrategian muotoiluun.

2. Tarkastele uudelleen brändi-identiteettiäsi

Tarkastele kriittisesti nykyistä brändi-identiteettiäsi ja arvioi, onko se edelleen sopusoinnussa kohdeyleisösi kanssa. Onko brändisi houkutteleva ja puhutteleeko se toivottuja kohderyhmiä? Saatat joutua tekemään muutoksia logoon, väreihin, typografiaan, viestintään tai brändistrategiaasi varmistaaksesi, että se kuvastaa päivitettyjä arvojasi ja tavoitteitasi.

3. Ole johdonmukainen

Johdonmukaisuus on avainasemassa vahvan brändin rakentamisessa. Varmista, että kaikki brändisi osa-alueet, kuten verkkosivusto, sosiaalisen median kanavat ja markkinointimateriaalit, on päivitetty ja mukautettu uuteen brändi-identiteettiisi. Toisto on hyvä tehokeino, jolla vahvistat brändisi tunnettuutta!

4. Viestitä muutoksista

Brändiuudistuksessa organisaation henkilöstö kannattaa ottaa mukaan kehitystyöhön jo ideointivaiheessa. Kun olet päivittänyt brändisi, muista viestiä muutoksista myös ulospäin asiakkaille ja sidosryhmille. Käytä kaikkia käytettävissä olevia kanavia, kuten sähköpostia, sosiaalista mediaa ja lehdistötiedotteita, ilmoittaaksesi brändiuudistuksesta ja kertoaksesi, miksi teit muutokset. Perusteltu viesti vakuuttaa kohderyhmäsi.

5. Mittaa onnistumistasi

Seuraa lopuksi brändiuudistuksen onnistumista asettamalla mitattavissa olevat tavoitteet ja käyttämällä analytiikkatyökaluja edistymisen seuraamiseen. Tämä auttaa sinua ymmärtämään, toimiiko brändin uudistamisstrategia. Aktiivisella seurannalla tunnistat osa-alueet, joilla sinun on ehkä tehtävä lisäparannuksia.

Jos tarvitset apua brändisi uudistamisessa, pyydä tarjous Ampersandin Brand Sprintistä!

Scroll to Top