Viestintä

Pääsiäismuna ja tekstilappu

Sisältö ratkaisee

Kun ostat yllätyksen sisältävän suklaamunan, ostat muutakin kuin makean kuorrutuksen. Näin pääsiäisen lähestyessä ja kaupan hyllyjen notkuessa suklaamunia, on hyvä hetki pysähtyä pohtimaan yllätysmunien syvintä olemusta. Saammeko vain suut makeaksi, vai vetoavatko muovikrääsää sisältävät suklaamunat joihinkin syvempiin tarpeisiimme? Suklaamunat yhdistyvät perinteisesti pääsiäiseen. Se eräs markkinoita hallitseva kaksikerroksisten suklaamunien tuottaja, jonka nimeä emme tässä mainitse, on […]

Sisältö ratkaisee Read More »

Tekoälyn hyödyntäminen

Näin aloitat tekoälyn hyödyntämisen liiketoiminnassasi

Tekoälyn käyttö niin liiketoiminnassa kuin ihmisten arjessa on räjähtänyt ennennäkemättömään nousuun parissa vuodessa. Tekoälysovellusten kehittymisessä juuri mikään ei ole varmaa, mutta tämän uskallamme sanoa varmuudella: tekoäly on tullut jäädäkseen. Tekoälystä on moneksi. Sen mahdollisuudet eivät rajoitu ainoastaan kuvien ja tekstien luomiseen, vaan sitä voi hyödyntää esimerkiksi asiakasdatan analysointiin, verkkosivuliikenteen tarkkailuun tai koodin luomiseen ja tarkistamiseen.

Näin aloitat tekoälyn hyödyntämisen liiketoiminnassasi Read More »

Kiillota kilpesi ja kehitä kilpailuetujasi

Kiillota kilpesi ja kehitä kilpailuetujasi

Tiedätkö, mikä tekee sinusta ainutlaatuisen? Tunnistatko, miten erotut kilpailijoista ja mikä on juuri sinun vahvuutesi? Kohtaavatko liiketoimintasi kysyntä ja tarjonta? Tunnistamalla omat kilpailuedut ja brändin asemoinnin suhteessa kilpailijoihin, saat tarkan suunnan liiketoimintasi kehittämiseen ja omien vahvuuksiesi hyödyntämiseen. Kenenkään ei kannata tehdä sitä, missä on huono. Tietenkin itsensä kehittämisen näkökulmasta heikkoudetkin voi kääntää vahvuuksiksi, mutta on

Kiillota kilpesi ja kehitä kilpailuetujasi Read More »

Viisi vinkkiä vuodenvaihteeseen

Viisi vinkkiä vuodenvaihteeseen

Uusi vuosi on mahdollisuus tavoitella uusia unelmia ja ottaa käyttöön tuoreita ideoita. Monille yrityksille avautuu myös tilaisuus uuteen alkuun esimerkiksi tuote-, palvelulanseerauksien tai innovaatioiden muodossa. Vuodenvaihteen läheneminen on myös loistava hetki miettiä, millaisilla markkinoinnin keinoilla voit varmistaa sen, että tulevana vuonna kuljet kohti liiketoiminnallisia haaveitasi. Nyt on jo aika pysähtyä näiden aiheiden äärelle ja ottaa

Viisi vinkkiä vuodenvaihteeseen Read More »

Vihreää vastuullisuutta

Vihreää markkinointia

Mitä on ympäristöystävällinen markkinointi? Monille se saattaa tuntua vain trendikkäältä ilmaukselta, joka kietoutuu mainontaan ja yrityksen brändäykseen. Luontoaiheisen mainonnan sijaan puhutaan kuitenkin kestävästä kehityksestä ja siihen liittyvistä toimista. Ympäristöystävällinen markkinointi on kestävän kehityksen periaatteiden soveltamista yrityksen markkinointistrategioihin. Se on yrityksen tapa kertoa ja osoittaa sitoutumisensa ympäristön varjeluun ja vastuulliseen liiketoimintaan. Yhä useammat kuluttajat ovat ympäristötietoisia

Vihreää markkinointia Read More »

Näkyvyyttä hakukoneoptimoinnilla

Hakukoneoptimoinnilla eli SEOlla (search engine optimization) parannetaan verkkosivustojen näkyvyyttä hakukoneissa kuten Googlessa erilaisilla strategioilla, esimerkiksi tietynlaisilla avainsanoilla ja ilmaisuilla. Tavoitteena on saada sivustosi näkymään mahdollisimman korkealla hakutuloksissa. Tiesitkö, että vain 0,63 % ihmisistä klikkaa Googlen hakutuloksissa vasta toisella sivulla esiintyviä linkkejä? Optimoinnilla onneen Suomessa tehdään joka päivä jopa kymmeniä miljoonia hakuja netin kautta. Tässä muutama

Näkyvyyttä hakukoneoptimoinnilla Read More »

Aito asiakastarina luo luottamusta

Yritysten nettisivuilla julkaistavat asiakastarinat eivät ole ylikorostettua kehumista, vaan aitoja asiakaskokemuksia, jotka luovat hyviä samaistumiskohteista ostopäätöstään pohtiville. Kun kuluttaja kertoo toiselle kuluttajalle, miksi joku tuote kannattaa ostaa, se luo luottamusta. Hyvin tehtyihin asiakastarinoihin kannattaa satsata, sillä suosittelut kasvattavat myyntiä! Menneinä vuosina erilaiset puhuvat päät ja puhekuplat olivat tuttu näky yritysten verkkosivuilla. Tuntui riittävän, että joku

Aito asiakastarina luo luottamusta Read More »

Markkinointia myötä- ja vastamäessä

Pitkäaikainen yhteistyö markkinointitoimiston kanssa tuo etuja niin markkinoinnin suunnittelijoille ja toteuttajille kuin palveluita tilaaville asiakkaillekin. Usein tilaajan ja tuottajan tekemisen kesken voi löytyä luontaisia synergiaetuja, ja toisen toimialan, osaamisen ja työskentelytavan tuntemus auttaa kumpaakin osapuolta hyödyttävässä markkinoinnin yhteistyössä. Tutun toimijan kanssa asiointi on helppoa, ja vakioasiakkaan kanssa voi toteuttaa markkinoinnin toimenpiteitä kiireelliselläkin aikataululla. Markkinoinnin vuosikello

Markkinointia myötä- ja vastamäessä Read More »

Askel askeleelta kohti vahvaa brändiä

Brändin rakentaminen ei ole sprintti vaan maraton. Silti aloitamme asiakkaidemme brändin rakentamisen yleensä kirjaimellisesti brändisprintillä, eli erilaisia tehtäviä sisältävällä työpajalla. Miksi toimimme näin? Kun asiakas ottaa meihin yhteyttä ja toivoo brändiuudistusta tai kokonaan uuden brändin luomista, aloitamme projektin tiedonhankinnan ja haluamme kuulla, mitkä asiat asiakas itse kokee brändinsä kilpailueduiksi ja kehityskohteiksi. Sprintin etuna on nopea

Askel askeleelta kohti vahvaa brändiä Read More »

Hyvä presentaatio huomataan

Hyvä presentaatio huomataan

Liike-elämässä erilaiset yritysesittelyt, videot, infografiikat ja presentaatiot ovat arkipäivää, mutta hyvä esitys vaatii muutakin kuin firman logon Powerpoint-pohjan alakulmaan. Hyvässä tarinassa on tunnetusti alku, keskikohta ja loppu. Sama draaman kaari toimii myös vaikuttavassa esityksessä, jonka tehtävänä on vakuuttaa katsoja tai kuulija. Onnistuneen esityksen tunnistaa siitä, että se jaksaa kiinnostaa alusta loppuun asti. Selkeä, vaikuttava ja

Hyvä presentaatio huomataan Read More »

Seitsemän tapaa yrityksesi kasvuun

Seitsemän tapaa, joilla markkinointitoimisto auttaa yrityksesi kasvupolulle

Kasvu on asia, jota jokainen yritys havittelee jollakin toimintansa osa-alueella. Kyse voi olla puhtaasti liiketoiminnan kasvattamisesta tai toimialan laajentamisesta. Yksi haluaa kasvattaa henkilöstöään ja joku kumppaniverkostoaan. Toinen toivoo uusia asiakkaita tai uusia markkina-alueita. Jokainen haluaa muuttaa hyvät ideansa euroiksi. Miten markkinointitoimisto voi auttaa yritystä kasvamaan? Listasimme alle seitsemän vinkkiä kasvun tavoittelun tueksi. 1. Kohderyhmäanalyysi ja

Seitsemän tapaa, joilla markkinointitoimisto auttaa yrityksesi kasvupolulle Read More »

Varmuutta markkinointikanavien hallintaan

Varmuutta markkinointikanavien hallintaan

Eri markkinointikanavien viidakossa moni miettii, missä kanavissa olla mukana ja kuinka tavoittaa oikeat yleisöt. Monikanavainen viestintä ei perustu arvailuun, vaan testattuun tietoon ja kohderyhmien tuntemiseen. Tässä vinkkimme, joilla saat lisää varmuutta eri markkinointikanavien hallintaan! Valitse oikeat viestintäkanavat Markkinointi on kokonaisvaltaista brändin rakentamista, jossa tuote tai palvelu tuodaan asiakkaiden tietoisuuteen montaa eri reittiä. Yrityksen kannattaa hyödyntää

Varmuutta markkinointikanavien hallintaan Read More »

Scroll to Top