Uusi vuosi on mahdollisuus tavoitella uusia unelmia ja ottaa käyttöön tuoreita ideoita. Monille yrityksille avautuu myös tilaisuus uuteen alkuun esimerkiksi tuote-, palvelulanseerauksien tai innovaatioiden muodossa. Vuodenvaihteen läheneminen on myös loistava hetki miettiä, millaisilla markkinoinnin keinoilla voit varmistaa sen, että tulevana vuonna kuljet kohti liiketoiminnallisia haaveitasi. Nyt on jo aika pysähtyä näiden aiheiden äärelle ja ottaa tuumaustauko ensi vuoden suunnitelmien parissa.
Tarkat tavoitteet
Aivan ensimmäisenä on hyvä selkeyttää, mitä haluat saavuttaa. Haluatko kasvattaa myyntiä, laajentaa toimintaasi uusille markkinoille, vahvistaa brändiäsi vai lanseerata uuden tuotteen, palvelun tai malliston? Kuvittele, miltä menestys näyttää, ja tee siitä konkreettinen tavoite. Sinun ei suinkaan tarvitse tehdä tätä täysin yksin, sillä autamme tavoitteiden tarkentamisessa ja jalostamme ajatukset konkretiaksi.
Selkeät summat
Kuten kaikessa markkinoinnissa, budjetti on avainasemassa määrittämässä mahdollisuuksiasi. Suunnittele realistinen budjetti koko vuodelle ja jätä siihen liikkumavaraa odottamattomien tilanteiden varalta. Riittävän budjetin varaaminen on tärkeää, sillä se on investointi liiketoiminnan menestykselle.
Ylivoimainen yrityskuva
Uusi vuosi on myös oivallinen ajankohta panostaa brändiin. Kyse voi olla olemassa olevan yritysilmeen ja -mielikuvan kirkastamisesta, vahvistamisesta tai totaalisesta uudistamisesta. Erotutko brändilläsi jo tunnistettavasti eduksesi muista kilpailijoista? Hyvä brändi lisää kilpailuetua, uskottavuutta ja luottamusta asiakkaiden silmissä.
Luovat lanseeraukset
Onko sinulle jo selvää, miten saat tulevan vuoden lanseeraukset näkymään haluamasi kohderyhmän ruuduilla? Vuodenvaihteen lanseerausten menestyksellinen suunnittelu vaatii selkeät tavoitteet ja tehokkaan markkinointistrategian, jotta näkyvyys on taattu ja potentiaaliset asiakkaat löytävät uudet tuotteesi tai palvelusi.
Näkyvyyttä näyttävästi
Mieleenpainuvat mainokset, kutkuttavat kampanjat, tyylikkäät tapahtumat, vaikuttavat verkkosivut ja selkeä sekä sykähdyttävä sisällöntuotanto ovat hyviä välineitä kohti yritysunelmien saavuttamista. Erottuva sekä mieleenpainuva markkinointi vaatii raikkaita ideoita, ja sen toteuttamisessa kannattaa hyödyntää myös ammattilaisia.
Markkinointi on paljon muutakin kuin mainoksia, kuvia, lukuja ja optimointia. Se on tarina, joka kerrotaan brändistäsi ja tuotteistasi. Se on tapa, jolla luomme merkityksellisiä kokemuksia. Uusi vuosi tarjoaa mahdollisuuden kertoa tarinaa uudella innostavalla tavalla, tuoda esille brändisi arvoja ja tavoitteita sekä rakentaa syvempiä suhteita asiakkaisiin. Jos tahdot astella uuteen vuoteen innolla ja uskaltaa unelmoida uusista tuulista, pistä viestiä, soita, piipahda kahville tai lähesty meitä somessa!