Brändäys

Brändi ja tunteet

Brändi ja tunteet

Ostopäätöksen voi tehdä järjellä tai tunteella. Järkiostaja vertailee hintoja, ominaisuuksia, toimitusaikoja ja takuita. Tunneostaja ihastuu ideoihin, suositteluihin, yksilöintimahdollisuuksiin ja ainutkertaisuuteen. Pelkillä faktoilla on vaikea kilpailla ja jäädä mieleen. Siksi vahva brändi tarjoaa aina tunnekokemuksen. Brändi on tuotteesi tai palvelusi mielikuva, arvopohja, näkyvyys, tavoite ja kokemus, siistiksi kokonaisuudeksi paketoituna. Koska brändi on aineetonta, sitä ei voi […]

Brändi ja tunteet Read More »

my helsinki

Tiedätkö Helsingin parhaan mainospaikan?

Vielä alkuvuodesta 2025 Helsingin kiistaton mestari mainospaikoista sijaitsi Mannerheimintien ja Runeberginkadun risteyksessä Töölössä. Tämä vilkas jalankulkijoiden, joukkoliikenteen ja yksityisautoilun liikennevaloalue oli tunnettu kulttuuri- ja liikuntapaikoistaan, ravintoloistaan, Töölönlahden viihtyisistä ulkoilualueistaan ja suuresta valomainoksestaan, joka hallitsi risteystä vuosien ajan. Kyseinen spotti herätti runsaasti keskustelua: toiset pitivät sitä kaupungin sykkeen symbolina, toiset taas moittivat sen häiritsevyyttä ja valotehoa.

Tiedätkö Helsingin parhaan mainospaikan? Read More »

Lahden yrityspalveluseteli 2025

Yrityspalvelusetelin hyödyt

Lahden kaupunki tukee lahtelaisyritysten kehittämistyötä kolmen eri teeman mukaisilla yrityspalveluseteleillä. Olemme mukana palveluntuottajana yrityksille, joille on myönnetty myynnin ja markkinoinnin kehittämisen yrityspalveluseteli. Myynnin ja markkinoinnin yrityspalvelusetelin suuruus on 5 000 euroa (alv 0 %) ja omavastuu 1 000 euroa. Seteli on hyödynsaajalleen vähämerkityksellistä ns. De Minimis -tukea. Projekti sisältää yrityksesi myynnin ja markkinoinnin kehittämissuunnitelman sekä

Yrityspalvelusetelin hyödyt Read More »

Valokuva esityksen otsikkodiasta

Brändin rakentaminen huomenna

Markkinointi on yritystä ja erehdystä – mutta on olemassa strategioita ja käytäntöjä, jotka voivat parantaa markkinoinnin tehokkuutta. Jokainen yritys, kohderyhmä ja markkinointitilanne ovat ainutlaatuisia, joten yleispätevää oikotietä onneen ei ole. Luennoitsija, taloustieteen tohtori Grace Kite kertoo, että brändin rakentamisen sekä aktivoinnin lisäksi mediastrategiaan on sisällytettävä mainoksia, jotka ovat olemassa vain auttaakseen ihmisiä löytämään luoksesi verkosta.

Brändin rakentaminen huomenna Read More »

Pääsiäismuna ja tekstilappu

Sisältö ratkaisee

Kun ostat yllätyksen sisältävän suklaamunan, ostat muutakin kuin makean kuorrutuksen. Näin pääsiäisen lähestyessä ja kaupan hyllyjen notkuessa suklaamunia, on hyvä hetki pysähtyä pohtimaan yllätysmunien syvintä olemusta. Saammeko vain suut makeaksi, vai vetoavatko muovikrääsää sisältävät suklaamunat joihinkin syvempiin tarpeisiimme? Suklaamunat yhdistyvät perinteisesti pääsiäiseen. Se eräs markkinoita hallitseva kaksikerroksisten suklaamunien tuottaja, jonka nimeä emme tässä mainitse, on

Sisältö ratkaisee Read More »

Selätä sitoutumiskammo

Selätä sitoutumiskammo!

Mitä on asiakasuskollisuus? Asiakas voi osoittaa uskollisuutta yritystä, brändiä tai tuotetta kohtaan muutenkin kuin palaamalla ostamaan hyödykettä aina uudelleen. Sitoutunut asiakas on kiinnostunut kuulumisistasi ja suorastaan odottaa uutuuksiasi. Asiakasuskollisuus lähtee positiivisesta asiakaskokemuksesta, mutta psykologinen sitoutuminen yritykseen tapahtuu pitkälti asiakaskohtaamisen jälkeen. Yksi keskeisimmistä sitoutuneisuuden ilmentymistä on se, että asiakas haluaa jakaa positiivisen kokemuksensa muillekin ja käyttää

Selätä sitoutumiskammo! Read More »

Pohjusta asiakaspolkusi mainoistoimiston avulla

Pohjusta asiakaspolkusi mainostoimiston avulla

Asiakas on kuningas ja käyttäjä on kingi, mutta miten saat asiakkaat oikealle polulle kohti ostotapahtumaa ja pidät heidät tyytyväisinä myös sen jälkeen? Mainostoimiston avulla selkeytät käyttäjäkokemuksen ja viitoitat kohderyhmillesi sujuvan asiakaspolun. Asiakaspolku on kuin suunnistuskartta, jossa asiakkaasi ja brändisi kohtaavat eri rasteilla. Jotta et jätä asiakastasi yksin samoilemaan pimeään metsään, kannattaa asiakaspolku tasoittaa valmiiksi ja

Pohjusta asiakaspolkusi mainostoimiston avulla Read More »

Viisi vinkkiä vuodenvaihteeseen

Viisi vinkkiä vuodenvaihteeseen

Uusi vuosi on mahdollisuus tavoitella uusia unelmia ja ottaa käyttöön tuoreita ideoita. Monille yrityksille avautuu myös tilaisuus uuteen alkuun esimerkiksi tuote-, palvelulanseerauksien tai innovaatioiden muodossa. Vuodenvaihteen läheneminen on myös loistava hetki miettiä, millaisilla markkinoinnin keinoilla voit varmistaa sen, että tulevana vuonna kuljet kohti liiketoiminnallisia haaveitasi. Nyt on jo aika pysähtyä näiden aiheiden äärelle ja ottaa

Viisi vinkkiä vuodenvaihteeseen Read More »

Kivijalkakauppa

Kivijalkakauppa osana asiakkaiden korvia hivelevää menestyssinfoniaa

Kuvittele, että brändisi on sinfonia ja myymäläsi päänäyttämö, missä tuotteiden ja palveluiden melodiat harmonisoituvat asiakkaidesi toiveiden kanssa. Teos tarvitsee menestyäkseen sekä kapellimestarin että orkesterin, jotka punovat yhteen kaikki elementit, mitkä antavat siivet brändisi kasvulle. Kapellimestari toimii orkesterin luovana johtaja, jonka tehtävänä on tuoda musiikki eloon ja välittää sen tunne ja merkitys yleisölle. Saman tekee Ampersand

Kivijalkakauppa osana asiakkaiden korvia hivelevää menestyssinfoniaa Read More »

Aito asiakastarina

Aito asiakastarina luo luottamusta

Yritysten nettisivuilla julkaistavat asiakastarinat eivät ole ylikorostettua kehumista, vaan aitoja asiakaskokemuksia, jotka luovat hyviä samaistumiskohteista ostopäätöstään pohtiville. Kun kuluttaja kertoo toiselle kuluttajalle, miksi joku tuote kannattaa ostaa, se luo luottamusta. Hyvin tehtyihin asiakastarinoihin kannattaa satsata, sillä suosittelut kasvattavat myyntiä! Menneinä vuosina erilaiset puhuvat päät ja puhekuplat olivat tuttu näky yritysten verkkosivuilla. Tuntui riittävän, että joku

Aito asiakastarina luo luottamusta Read More »

Scroll to Top