Lukuaika:
12 minuuttia

Yrityspalvelusetelin hyödyt

Lahden kaupunki tukee lahtelaisyritysten kehittämistyötä kolmen eri teeman mukaisilla yrityspalveluseteleillä. Olemme mukana palveluntuottajana yrityksille, joille on myönnetty myynnin ja markkinoinnin kehittämisen yrityspalveluseteli.

Myynnin ja markkinoinnin yrityspalvelusetelin suuruus on 5 000 euroa (alv 0 %) ja omavastuu 1 000 euroa. Seteli on hyödynsaajalleen vähämerkityksellistä ns. De Minimis -tukea.

Projekti sisältää yrityksesi myynnin ja markkinoinnin kehittämissuunnitelman sekä Ampersandin palvelut:

Yritysilme – visuaalisuus vakuuttaa: Tämä sopii sinulle, kun haluat yrityksellesi persoonallisen visuaalisen ilmeen tai nykyisen visuaalisen ilmeen mukaan tuotettuja myynnin ja markkinoinnin tukimateriaaleja

TAI

Verkkosivut tai -kauppa – hyvä käyttökokemus sitouttaa: Tämä sopii sinulle, kun haluat yrityksellesi täysin uuden WordPress-sivuston/ WooCommerce-verkkokaupan tai haluat kehittää jo olemassa olevaa sivustoasi

TAI

Viestintä – tarina myy: Tämä sopii sinulle, kun haluat myydä palveluitasi/tuotteitasi vedoten vastaanottajan tunteisiin, tunnistaa paremmin kohderyhmäsi ja löytää yrityksellesi oman, erottuvan äänen.

Myynnin ja markkinoinnin kehittämissuunnitelma:

Käymme läpi yrityksesi nyky- ja haavetilan, vahvuudet ja haasteet, toimialasi erityispiirteet sekä analysoimme kilpailijasi. Lisäksi kartoitamme tämänhetkiset markkinointitoimenpiteesi ja luomme suuntaviivat tehokkaampaan näkyvyyteen. Tsekkaamme myös, miten sijoitut digitaalisissa kanavissa kilpailijoihisi nähden. Jokaisen projektin toimenpiteet ja tavoitteet määritellään yksilöllisten tarpeiden pohjalta. Lopputulos voi sisältää osia kaikista tarjoamistamme toimenpidevaihtoehdoista.

Lue lisää ja hae yrityspalveluseteliä →

Yrityspalvelusetelillä toteutettuja töitä:

Vipukulman bussipysäkin mainos ja käyntikortit

Vipukulma.

Brändiuudistus antoi piristysruiskeen perinteikkäälle perheyritykselle.

Lähtötilanne

Vipukulma tunnetaan Lahden alueella parhaiten skeittihallina, mutta taustalta löytyvä Tola Family Oy tekee myös paljon muuta. Perinteikäs perheyritys on erikoistunut kiinteistönhallintaan ja erityisesti teollisuusyritysten toimitilojen omistukseen ja vuokraukseen. Kun yrityksessä tehtiin sukupolvenvaihdos, haettiin myös Vipukulman brändille uutta ja nykyaikaista tyyliä.

Idea

Toimintaa ja toimitiloja. Vipukulman brändi-ilmeeseen tuotiin skeittihallista tuttua vauhtia, urheilullisuutta ja liikettä. VK-ikonista muodostettu graafinen elementti muistuttaa katumuodin kuviointia ja vahvoja printtejä.

Toimenpiteet

Brändityöpajassa Vipukulman nuorempi sukupolvi määritteli brändin suunnan ja tavoitteet erilaisten tehtävien avulla. Uudistettu brändi-ilme tukee yrittäjien visiota monipuolisten tilojen tarjoajasta alueen yrityksille ja sijoittajille.

Tulokset

Uusittu brändi luo perustan tulevaisuuden kasvulle. Tunnistettava nimi ja modernisoitu ilme vetoavat eri-ikäisiin kohderyhmiin ja erottavat Vipukulman muista kiinteistöhallintayhtiöistä. Hengataan ja svengataan –tunne välittyy yrityksen kaikessa toiminnassa.

Kasausmies.

Huonekaluja kasaavat monitoimimiehet saivat lähestyttävän brändi-ilmeen.

Lähtötilanne

Tein itse ja säästin. Näin ajattelee moni huonekalujen ostaja, ja vinksottavat kirjahyllyt, painon alla pettävät tuolit tai vaikeasti avautuvat vetolaatikot kertovat karua tarinaa tee-se-itse-toimijoiden töiden tuloksista. Kasausmies tuo kalusteiden kasauspalvelun helposti kuluttajien ulottuville. Yhteistyö kalusteita myyvien yritysten kautta cccc

Idea

Kasausmies on kalusteiden kasauksen salainen supervoima. Kenenkään ei tarvitse tietää, kuka kalusteesi on oikeasti kasannut.

Toimenpiteet

Kasausmiehen brändin tyyli määriteltiin asiakkaan kanssa toiminnallisessa brändityöpajassa. Fokus oli hyvissä asiakaskokemuksissa ja näiden onnistumisten viestimisessä brändilinjan mukaisesti.

Tulokset

Kasausmies sai helposti lähestyttävän ja palveluhenkisen brändin, joka tarjoaa helpon palvelun kalusteostoksen rinnalle. Omat hermot säästyvät, kun kalusteet kasaa Kasausmies.

Kasausmiehestä kirjoitettiin myös mediassa:

https://www.is.fi/asuminen/art-2000008203017.html

Dovia.

Ovivalmistajasta tehtiin brändiuudistuksella ovien aatelia.

Lähtötilanne

Vaativien oviratkaisujen valmistaja Dovia halusi brändiuudistuksella laajentaa tarjoomaansa ovien erikoistoteutuksista kuluttajakauppaan. Brändiuudistus tehtiin ennen uuden sisustusovimalliston lanseerausta.

Idea

Dovia – ovien aatelia. Halusimme tuoda Dovian laatumielikuvan uuden asiakassegmentin eli yksityishenkilöiden tietoisuuteen. Nettisivujen uudistuksessa ja referenssien esittelyssä korostetaan taidokkaiden ovitoteutusten lähikuvia, jotka tekevät laadusta käsin kosketeltavaa. Jokainen ansaitsee kotiinsa Dovian ovien aatelia.

Toimenpiteet

Dovian kilpailutilanne, strategia ja brändin uusi linja määriteltiin brändityöpajassa. Laajemmalla henkilöstökyselyllä kartoitettiin brändin nykytilanne ja tulevaisuuden toiveet brändin kirkastukselle. Visuaalinen ja viestinnällinen uudistus sekä verkkosivujen uudistus ja entistä monipuolisemmat referenssit auttavat bränditietoisuuden lisäämisessä uusiin asiakassegmentteihin.

Tulokset

Dovian uusi ovimalli sai hyvää näkyvyyttä vuoden 2023 Asuntomessuilla Loviisassa, ja yrityksen kehityksestä kirjoitettiin myös vuoden 2023 Etelä-Suomen Sanomissa sekä Puuviesti-lehdessä:

https://dovia.fi/ajankohtaista/dovia-etela-suomen-sanomissa-ja-puuviesti-lehdessa/

Kailin referenssi

Kailin.

Monipuolinen metallipaja kirkasti brändinsä teräksenhohtoiseksi.

Lähtötilanne

Kailin on metalliteollisuuden alihankkija, jonka verkkosivut olivat vanhentuneet. Yritys tarvitsi näyttävät ja toimivat nettisivut uusasiakashankintaa ja tulevia projekteja varten. Tuotannon tehostaminen ja uudet laitehankinnat kertovat yrityksen satsaavan vahvasti tulevaisuuteen, joten myös verkkosivujen tulee tukea näitä tavoitteita.

Idea

Taitavaa ja teräksenlujaa osaamista Päijät-Hämeestä. Kailin saa teräksen taipumaan haluttuun malliin ja hitsautumaan yhteen yksilöllisiksi toteutuksiksi. Uudistamme yrityksen nettisivut vastaamaan näitä tehokkaita toteutuksia ja erityisosaamista.

Toimenpiteet

Haastattelimme yrityksen avainhenkilöt saadaksemme paremman kuvan heidän osaamisestaan, vastuualueistaan ja toiveistaan verkkosivu-uudistukselle. Tekemisen meininki syntyy vahvasta visuaalisesta ilmeestä, jonka toteuttamiseksi kävimme valokuvaamassa työntekijöitä ja laitteita yrityksen tuotantotiloissa. Aidot tilannekuvat ja näyttävät lähikuvat luovat monipuolisen kuvapankin myös muihin markkinointitarpeisiin. Kirjoitimme verkkosivutekstit, jotka esittelevät monipuolisesti metallipajan ammattitaitoa ja palvelevat hakukoneita.

Tulokset Kailin sai modernit verkkosivut, jotka palvelevat asiakkaita aiempaa paremmin niin rakenteen, sisällön kuin visuaalisuudenkin osalta.

KK-motorsport nettisivut

KK-Motorsport.

KK-Motorsportin uusi brändi-ilme kohottaa sykkeet ja suupielet.

Lähtötilanne

KK-Motorsportin simulaattorikeskus kaipasi lisää kierroksia markkinointiinsa. Yritys halusi mainostaa vuokrattavia kilpa-ajosimulaattoreitaan erityisesti yrityksille virkistyspäiväkäyttöön ja kokousten yhteydessä pidettävänä loppukevennyksenä.

Idea

Vauhdin hurmaa työpäiviin. Halusimme korostaa yritysten ja tiimien leikkimielistä kilpailuhenkeä ja asettaa henkilöstön samalle viivalle kisaamaan kilpa-ajon mestaruudesta.

Toimenpiteet

Loimme KK-Motorsportille vauhdikkaan brändi-ilmeen ja informatiiviset nettisivut, jotka toimivat myös simulaattoreiden ajanvarauskanavana. Visuaalisen ilmeen vauhtiraidat, vahvat värit ja iskevät viestit sopivat urheilumarkkinointiin ja kertovat oleellisen niillekin, joilla ei ole kokemusta aidosta rata-autoilusta.

Tulokset

KK-Motorsport sai yritysasiakkaille suunnatut nettisivut, jotka houkuttelevat kisaamaan tiimien tai yritysten kesken.

Fullmetal Group.

Hissikuilujen asiantuntija haki verkkosivu-uudistuksella uutta nostetta tekemiseensä.

Lähtötilanne

Fullmetal Groupin tärkeimmät palvelut eli hissikuilujen suunnittelu ja asennus eivät nousseet riittävästi hakukonetuloksissa. Yrityksellä ei ollut englanninkielisiä sivuja, vaikka he tekevät hissikuilutoteutuksia kansainvälisille markkinoille.

Idea

Huoleton hissiremontti Fullmetal Groupilta. Monessa taloyhtiössä hissiremontti on se työ, jota lykätään viimeiseen asti, vaikka vanha hissi kolisisi, heiluisi ja jäisi kerrosten väliin. Korostimme nettisivu-uudistuksessa Fullmetal Groupin sujuvaa toteutusta, jossa asiakas saa turvallisen, nykystandardien mukaisen ja Suomessa valmistetun hissikuilun.

Toimenpiteet

Suunnittelimme ja teimme Fullmetal Groupille WordPress-verkkosivuston, jossa yrityksen palvelut esiteltiin aiempaa kattavammin. Toimme teksteihin mukaan hakukonenäkyvyyden kannalta keskeistä sanastoa ja nostimme referenssit aiempaa paremmin esille. Lisäsimme nettisivuille myös vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin hissiremontteihin liittyen, jotta yrityksen asiantuntemuksesta välittyy monipuolisempi kuva. Nettisivujen englanninkielinen versio palvelee kansainvälisiä asiakkaita ja kertoo toteutusten laajuudesta.

Tulokset

Fullmetal Group sai käyttäjäystävälliset, teknisesti toimivat ja sisällöltään asiakasta palvelevat verkkosivut. Ammattimainen visuaalinen ilme tuo uskottavuutta brändille, ja entistä laajemmat tekstisisällöt nostavat palvelut paremmin esiin hakukoneissa. Englanninkieliset verkkosivut auttavat löydettävyydessä ja toimivat kilpailutuksen tukena myös kv-markkinoilla.

Scroll to Top