Lukuaika:
3 minuuttia

Kivijalkakauppa osana asiakkaiden korvia hivelevää menestyssinfoniaa

Kivijalkakauppa

Kuvittele, että brändisi on sinfonia ja myymäläsi päänäyttämö, missä tuotteiden ja palveluiden melodiat harmonisoituvat asiakkaidesi toiveiden kanssa. Teos tarvitsee menestyäkseen sekä kapellimestarin että orkesterin, jotka punovat yhteen kaikki elementit, mitkä antavat siivet brändisi kasvulle. Kapellimestari toimii orkesterin luovana johtaja, jonka tehtävänä on tuoda musiikki eloon ja välittää sen tunne ja merkitys yleisölle. Saman tekee Ampersand liiketoiminnallesi.

Mainontaa on kaikkialla, klikkailet itsesi sitten verkkoon tiedonhakuhommiin tai selaat tapaamista odotellessa tuoreimpia uutisia. Katukuvassa vilahtelevat erilaiset banderollit ja myymälöiden ikkunat ovat täynnä toinen toistaan parempia tarjouksia. Bussien istuimien takaosat on teipattu mainoksilla. Tässä mainostulvan suossa katseen vangitsevan ja pysyvän vaikutelman jättäminen vaatii paljon enemmän kuin vilkkuvan kyltin tai värikkään flyerin. Kyse on yhtenäisten kokemuksien ja ilmeiden luomisesta, mitkä saavat satunnaiset ohikulkijat ja asiakkaat koukuttumaan uskollisiksi kanta-asiakkaita ja varsinaisiksi brändilähettiläiksi puskaradioissa soivien suosittelujen muodossa.

Olemme erikoistuneita luovaan suunnitteluun sekä markkinoinnillisten materiaalien tekemiseen. Tuoreet ideat ja innovaatiot ovat meille tavoite, syy olemassaololle ja seuraus toiminnastamme. Olemme yritysten brändien sinfonioiden kapellimestareita sekä orkestereita tuottamalla muun muassa seuraavanlaisia elämyksiä päänäyttämöille, joita myös kivijalkaliikkeiksi kutsutaan:

  • Mieleenpainuvat esitteet ja katalogit jaettaviksi.
  • Näyttävät julisteet ja mainoskyltit ikkunoihin led-valaistusmahdollisuuksilla
  • Isoille ja pienille näytöille pyörivät videot, esitteet, mainokset ja muut markkinointimateriaalit, joiden päivittäminen on ekologista.
  • Liikuteltavat ständit ja roll-up-mainokset katseiden vangitsijoiksi, mitkä kulkeutuvat helposti myös vaikkapa messuille mukaan tarvittaessa.
  • Luovat että ammattimaiset teippaukset ja tarrat myymälän ikkunoihin.
  • Brändin visuaalisen ilmeen mukaiset tuotekyltit ja hintalaput.
  • Houkuttelevat tuotepakkaukset.
  • Jaettavat käyntikortit ja esitteet painotuotteina sekä digitaalisina versioina.
  • Personoidut päivittäistarvikkeet, kuten ostoskassit, lahjapaperit ja lahjakortit.

Vaikka fyysiset myymälät ovat kohdanneet haasteita digitalisoituvassa maailmassa, ne eivät ole katoamassa. Oleellista on sopeutua muuttuviin markkinaolosuhteisiin ja tarpeisiin sekä hyödyntää mahdollisuuksia, joita verkkokauppa ja digitaalinen maailma tarjoavat yhdistämällä ne perinteisiin myymäläkokemuksiin.

Jos liikkeesi on vasta suunnitteilla tai tarvitsee kokonaisvaltaisempaa uudistusta, teemme myymäläilmeet ja -suunnittelut kalustuksesta, sisustuksesta ja valaistuksesta lähtien. Tarvittaessa uudistamme tai luomme toiveidenne mukaisen kokonaisen brändistrategian yhteistyössä kanssanne.

Olisiko teidän yrityksenne kapellimestaria vailla?

Teksti: Tiia Hyvärinen

Scroll to Top