Markkinointi

Aito asiakastarina

Aito asiakastarina luo luottamusta

Yritysten nettisivuilla julkaistavat asiakastarinat eivät ole ylikorostettua kehumista, vaan aitoja asiakaskokemuksia, jotka luovat hyviä samaistumiskohteista ostopäätöstään pohtiville. Kun kuluttaja kertoo toiselle kuluttajalle, miksi joku tuote kannattaa ostaa, se luo luottamusta. Hyvin tehtyihin asiakastarinoihin kannattaa satsata, sillä suosittelut kasvattavat myyntiä! Menneinä vuosina erilaiset puhuvat päät ja puhekuplat olivat tuttu näky yritysten verkkosivuilla. Tuntui riittävän, että joku […]

Aito asiakastarina luo luottamusta Read More »

Laitetaan myyntihousut jalkaan

Laitetaan myyntihousut jalkaan!

Jos olet jo virittäytynyt myyntitaajuudelle, valmiina myymään huipputuotteitasi tai palveluitasi, ja olet vetänyt myyntihousut jalkaan, tämä teksti on sinulle. Myynti on se vuori, joka jokaisen yrittäjän on noustava ja valloitettava. Itsensä kehittämisen genressä tunnetaan myös vuoreen viittaava alan klassikko, Brianna Wiestin ”The Mountain Is You”, joka kertoo ihmisen taipumuksesta olla toiminnassaan itse itsensä pahin jarru.

Laitetaan myyntihousut jalkaan! Read More »

Pitkäaikainen markkinointikumppani

Markkinointia myötä- ja vastamäessä

Pitkäaikainen yhteistyö markkinointitoimiston kanssa tuo etuja niin markkinoinnin suunnittelijoille ja toteuttajille kuin palveluita tilaaville asiakkaillekin. Usein tilaajan ja tuottajan tekemisen kesken voi löytyä luontaisia synergiaetuja, ja toisen toimialan, osaamisen ja työskentelytavan tuntemus auttaa kumpaakin osapuolta hyödyttävässä markkinoinnin yhteistyössä. Tutun toimijan kanssa asiointi on helppoa, ja vakioasiakkaan kanssa voi toteuttaa markkinoinnin toimenpiteitä kiireelliselläkin aikataululla. Markkinoinnin vuosikello

Markkinointia myötä- ja vastamäessä Read More »

Askel askeleelta kohti vahvaa brändiä

Askel askeleelta kohti vahvaa brändiä

Brändin rakentaminen ei ole sprintti vaan maraton. Silti aloitamme asiakkaidemme brändin rakentamisen yleensä kirjaimellisesti brändisprintillä, eli erilaisia tehtäviä sisältävällä työpajalla. Miksi toimimme näin? Kun asiakas ottaa meihin yhteyttä ja toivoo brändiuudistusta tai kokonaan uuden brändin luomista, aloitamme projektin tiedonhankinnan ja haluamme kuulla, mitkä asiat asiakas itse kokee brändinsä kilpailueduiksi ja kehityskohteiksi. Sprintin etuna on nopea

Askel askeleelta kohti vahvaa brändiä Read More »

Hyvä presentaatio huomataan

Hyvä presentaatio huomataan

Liike-elämässä erilaiset yritysesittelyt, videot, infografiikat ja presentaatiot ovat arkipäivää, mutta hyvä esitys vaatii muutakin kuin firman logon Powerpoint-pohjan alakulmaan. Hyvässä tarinassa on tunnetusti alku, keskikohta ja loppu. Sama draaman kaari toimii myös vaikuttavassa esityksessä, jonka tehtävänä on vakuuttaa katsoja tai kuulija. Onnistuneen esityksen tunnistaa siitä, että se jaksaa kiinnostaa alusta loppuun asti. Selkeä, vaikuttava ja

Hyvä presentaatio huomataan Read More »

Seitsemän tapaa yrityksesi kasvuun

Seitsemän tapaa, joilla markkinointitoimisto auttaa yrityksesi kasvupolulle

Kasvu on asia, jota jokainen yritys havittelee jollakin toimintansa osa-alueella. Kyse voi olla puhtaasti liiketoiminnan kasvattamisesta tai toimialan laajentamisesta. Yksi haluaa kasvattaa henkilöstöään ja joku kumppaniverkostoaan. Toinen toivoo uusia asiakkaita tai uusia markkina-alueita. Jokainen haluaa muuttaa hyvät ideansa euroiksi. Miten markkinointitoimisto voi auttaa yritystä kasvamaan? Listasimme alle seitsemän vinkkiä kasvun tavoittelun tueksi. 1. Kohderyhmäanalyysi ja

Seitsemän tapaa, joilla markkinointitoimisto auttaa yrityksesi kasvupolulle Read More »

Varmuutta markkinointikanavien hallintaan

Varmuutta markkinointikanavien hallintaan

Eri markkinointikanavien viidakossa moni miettii, missä kanavissa olla mukana ja kuinka tavoittaa oikeat yleisöt. Monikanavainen viestintä ei perustu arvailuun, vaan testattuun tietoon ja kohderyhmien tuntemiseen. Tässä vinkkimme, joilla saat lisää varmuutta eri markkinointikanavien hallintaan! Valitse oikeat viestintäkanavat Markkinointi on kokonaisvaltaista brändin rakentamista, jossa tuote tai palvelu tuodaan asiakkaiden tietoisuuteen montaa eri reittiä. Yrityksen kannattaa hyödyntää

Varmuutta markkinointikanavien hallintaan Read More »

Miten markkinoinnilla voi vaikuttaa asikaskokemukseen

Miten markkinoinnilla voi vaikuttaa asiakaskokemukseen?

Asiakaskokemus, tuo asiakkaan mielessä rakentuva mielikuva yrityksen tuotteista tai palveluista, rakentuu monesta eri palasesta. Kun haluat luoda asiakkaallesi onnistuneen ja kokonaisvaltaisen asiakaskokemuksen, hyödynnä markkinoinnin ammattilaisia ja markkinointitoimistoa. Markkinoinnin avulla voit vaikuttaa asiakaskokemukseen monin eri tavoin. Tässä on muutamia esimerkkejä siitä, miten markkinoinnilla parannetaan asiakaskokemusta: Brändin tunnettuus ja mielikuva Brändin tunnettuus ja mielikuva ovat tärkeitä osia

Miten markkinoinnilla voi vaikuttaa asiakaskokemukseen? Read More »

Miksi mainostoimisto eikä oma graafikko

Miksi mainostoimisto eikä oma graafikko?

Markkinointipalveluiden ulkoistaminen on luovaa yhteistyötä Elämme digitaalisen murroksen kulta-aikaa, jolloin yritysten vahva visuaalinen identiteetti ja viestintätyyli nousevat entistä tärkeämpään rooliin. Kilpailijoista erottuva brändi ja markkinointimateriaalit voivat vaikuttaa ratkaisevasti uusien asiakkaiden houkuttelemiseen ja nykyisten pitämiseen. Houkuttelevien ja tyylikkäiden markkinointimateriaalien tuottaminen ei ole kuitenkaan jokaisen vahvinta osaamista. Monet yritykset joutuvatkin miettimään, kannattaako palkata yritykseen oma graafinen suunnittelija

Miksi mainostoimisto eikä oma graafikko? Read More »

5 vinkkiä brändiuudistukseen

Viisi vinkkiä brändiuudistukseen

Yrityksen, tuotteen tai palvelun brändin uudistaminen voi tuntua pelottavalta urakalta, mutta uudistukseen kannattaa lähteä rohkeasti. Ennen kaikki nimittäin ei ollut paremmin, ja brändi saattaa kaivata uudistusta tai ainakin pientä vuosihuoltoa. Tässä vinkkimme onnistuneeseen brändiuudistukseen: 1. Tunne kohdeyleisösi Ennen kuin teet muutoksia, on tärkeää ymmärtää, kuka on kohdeyleisösi ja mitä he haluavat. Tee esimerkiksi markkinatutkimus, jotta

Viisi vinkkiä brändiuudistukseen Read More »

Kilpikoti-esite

Kilpikoti-esitteen ulkoasun suunnittelu ja taitto

Kilpikoti lähestyi Ampersandia toiveenaan saada omannäköinen, informatiivinen esite, josta huokuu lämminhenkisyys, Kilpikodin arvot ja siellä vallitseva tunnelma. Saimme asiakkaan puolelta kattavan määrän erilaisia kuvia, jotka on otettu Kilpikodin tiloista eri tilanteissa. Esitteen painopiste oli tilannekuvissa, mutta erityisesti Kilpikodin arvot näkyivät vahvasti teksteissä ja toimijoille tärkeissä avainsanoissa, joita esitteen tuli korostaa. Halusin esitteen olevan helposti lähestyttävä

Kilpikoti-esitteen ulkoasun suunnittelu ja taitto Read More »

Scroll to Top