Asiakas on kuningas ja käyttäjä on kingi, mutta miten saat asiakkaat oikealle polulle kohti ostotapahtumaa ja pidät heidät tyytyväisinä myös sen jälkeen? Mainostoimiston avulla selkeytät käyttäjäkokemuksen ja viitoitat kohderyhmillesi sujuvan asiakaspolun.
Asiakaspolku on kuin suunnistuskartta, jossa asiakkaasi ja brändisi kohtaavat eri rasteilla. Jotta et jätä asiakastasi yksin samoilemaan pimeään metsään, kannattaa asiakaspolku tasoittaa valmiiksi ja luoda reitin varrelle mukavia levähdyspisteitä.
Asiakaspolku ja käyttäjäkokemuksen hiominen ovat osa liiketoiminnan kehitystä, ja huomaat myös nopeasti, jos nämä osa-alueet eivät toimi. Kohderyhmien tuntemus ja heidän tarpeidensa syvällinen ymmärtäminen auttavat löytämään oman yrityksesi ainutlaatuiset vahvuudet.
Markkinointitoimisto auttaa asiakasymmärryksen syventämisessä tutkimalla eri kohderyhmien ja markkinointitoimenpiteiden välistä vuorovaikutusta. Tarkkaan harkitun sisältöstrategian luominen tarjoaa suuntaviivat asiakaspolun kehittämiselle ja markkinointitoimenpiteille.
Ampersandin markkinointiviestinnän palvelut ohjaavat asiakkaat brändisi luokse seuraavin keinoin:
Määrittele tavoitteet
Asiakaspolun kehittäminen alkaa tavoitteiden kirkastamisella. Mitä toivot asiakaspolun kehittämiseltä? Haluatko kasvattaa myyntiä, tehostaa palvelua, laajentaa markkinoita vai lisätä tunnettuutta? Muista, että myös tarjonta lisää kysyntää. Sijoita markkinointirahat oikeisiin kohteisiin, niin saat tuloksia aikaan.
Selkiytä sisällöt
On houkuttelevaa tarjota asiakkaille kaikki mahdolliset tuotteet maan ja taivaan väliltä, mutta karsiminen kannattaa. Keskity markkinointiviesteissäsi yhteen pääajatukseen tai kampanjaviestiin, ja esitä se selkeästi eri kanavissa.
Vaikuta oikeissa kanavissa
Monikanavaisuuden viidakossa on helppo eksyä, mutta markkinointitoimisto auttaa sinua löytämään sopivat ja asiakkaasi tavoittavat kanavat viesteillesi. Tärkeintä on säilyttää brändisi yhdenmukaisena eri kanavissa, jotta asiakas tunnistaa sen.
Viilaa verkkosivusi kuntoon
Optimoi verkkosivusi niin, että asiakas löytää sieltä tarvitsemansa tiedon helposti ja nopeasti. Älä rakentele monimutkaisia himmeleitä, vaan luo selkeä sivustorakenne, suunnittele digitaalinen asiakaspolku ja auta vierailijaa navigoimaan sivulta toiselle. Muista call to action –ostokehotteet ja muut keinot aktivoida asiakasta kohti ostopäätöstä.
Luo pitkiä asiakassuhteita
Positiiviset asiakaskokemukset rakentavat asiakkaiden luottamusta brändiä kohtaan. Tarjoa sitoutuneille asiakkaillesi aina hieman ekstraa, oli kyse sitten uutiskirjeessä lähetettävästä asiakaskoodista, messuilla jaettavasta edusta tai myymälässä annettavasta tuote-edusta. Mieti, mitä asiakkaasi tarvitsee tuotteen ostamisen jälkeen, ja tarjoa mahdollisuuksien mukaan erilaisia elinkaaripalveluita.
Missä tahansa kanavassa asiakkaasi onkin, tarjoa hänelle saumaton ja helppo asiakaspolku, joka tuottaa lisäarvoa, kohottaa asiakastyytyväisyyttä ja sitouttaa asiakkaat brändiisi. Ota yhteyttä, niin kerromme, miten pääset vauhtiin asiakaspolkusi kehittämisessä!