Markkinointi

Markkinointibudjetti ja suunnitelmallisuus

Näin hallitset markkinointibudjettisi ja varmistat markkinoinnin tuloksellisuuden

Tiedätkö, kuinka suuri osa markkinointieuroistasi todella tuottaa tulosta? Markkinoinnin budjetointi ja systemaattisuus saattavat tuntua tuskallisilta asioilta suunnitella ja noudattaa, mutta usein ne auttavat näkemään, millaiseen mainontaan rahoja kannattaa laittaa, ja mitä tuloksia panostuksilla on saatu aikaan. Markkinoinnin merkitys yrityksen kasvun kannalta on sen elinehto. Suunnitelmallinen markkinointi ei etsi pikavoittoja, vaan rakentaa jatkuvasti yrityksen tunnettuutta, houkuttelee […]

Näin hallitset markkinointibudjettisi ja varmistat markkinoinnin tuloksellisuuden Read More »

Brändi ja tunteet

Brändi ja tunteet

Ostopäätöksen voi tehdä järjellä tai tunteella. Järkiostaja vertailee hintoja, ominaisuuksia, toimitusaikoja ja takuita. Tunneostaja ihastuu ideoihin, suositteluihin, yksilöintimahdollisuuksiin ja ainutkertaisuuteen. Pelkillä faktoilla on vaikea kilpailla ja jäädä mieleen. Siksi vahva brändi tarjoaa aina tunnekokemuksen. Brändi on tuotteesi tai palvelusi mielikuva, arvopohja, näkyvyys, tavoite ja kokemus, siistiksi kokonaisuudeksi paketoituna. Koska brändi on aineetonta, sitä ei voi

Brändi ja tunteet Read More »

Lahden yrityspalveluseteli 2025

Yrityspalvelusetelin hyödyt

Lahden kaupunki tukee lahtelaisyritysten kehittämistyötä kolmen eri teeman mukaisilla yrityspalveluseteleillä. Olemme mukana palveluntuottajana yrityksille, joille on myönnetty myynnin ja markkinoinnin kehittämisen yrityspalveluseteli. Myynnin ja markkinoinnin yrityspalvelusetelin suuruus on 5 000 euroa (alv 0 %) ja omavastuu 1 000 euroa. Seteli on hyödynsaajalleen vähämerkityksellistä ns. De Minimis -tukea. Projekti sisältää yrityksesi myynnin ja markkinoinnin kehittämissuunnitelman sekä

Yrityspalvelusetelin hyödyt Read More »

Ampersand sydanlogo

Mistä tunnet sä markkinointiystävän?

Ihmisen iässä Ampersand on vilkas yhdeksänvuotias, jolle maailma on auki. Tässä iässä omat taidot vahvistuvat, asioihin suhtautuu suurella uteliaisuudella ja oma arvopohja vahvistuu. Oli kyse sitten lapsuudesta tai liiketoiminnasta, kehitystä ei synny ilman muita ihmisiä. Siksi elämään tarvitaan ystäviä ja työelämään markkinointiystäviä. Muistatko sen tunteen, kun matkat koulusta kotiin venyivät tuntien pituisiksi, koska reitin varrelle

Mistä tunnet sä markkinointiystävän? Read More »

Valokuva esityksen otsikkodiasta

Brändin rakentaminen huomenna

Markkinointi on yritystä ja erehdystä – mutta on olemassa strategioita ja käytäntöjä, jotka voivat parantaa markkinoinnin tehokkuutta. Jokainen yritys, kohderyhmä ja markkinointitilanne ovat ainutlaatuisia, joten yleispätevää oikotietä onneen ei ole. Luennoitsija, taloustieteen tohtori Grace Kite kertoo, että brändin rakentamisen sekä aktivoinnin lisäksi mediastrategiaan on sisällytettävä mainoksia, jotka ovat olemassa vain auttaakseen ihmisiä löytämään luoksesi verkosta.

Brändin rakentaminen huomenna Read More »

Pääsiäismuna ja tekstilappu

Sisältö ratkaisee

Kun ostat yllätyksen sisältävän suklaamunan, ostat muutakin kuin makean kuorrutuksen. Näin pääsiäisen lähestyessä ja kaupan hyllyjen notkuessa suklaamunia, on hyvä hetki pysähtyä pohtimaan yllätysmunien syvintä olemusta. Saammeko vain suut makeaksi, vai vetoavatko muovikrääsää sisältävät suklaamunat joihinkin syvempiin tarpeisiimme? Suklaamunat yhdistyvät perinteisesti pääsiäiseen. Se eräs markkinoita hallitseva kaksikerroksisten suklaamunien tuottaja, jonka nimeä emme tässä mainitse, on

Sisältö ratkaisee Read More »

Tekoälyn hyödyntäminen

Näin aloitat tekoälyn hyödyntämisen liiketoiminnassasi

Tekoälyn käyttö niin liiketoiminnassa kuin ihmisten arjessa on räjähtänyt ennennäkemättömään nousuun parissa vuodessa. Tekoälysovellusten kehittymisessä juuri mikään ei ole varmaa, mutta tämän uskallamme sanoa varmuudella: tekoäly on tullut jäädäkseen. Tekoälystä on moneksi. Sen mahdollisuudet eivät rajoitu ainoastaan kuvien ja tekstien luomiseen, vaan sitä voi hyödyntää esimerkiksi asiakasdatan analysointiin, verkkosivuliikenteen tarkkailuun tai koodin luomiseen ja tarkistamiseen.

Näin aloitat tekoälyn hyödyntämisen liiketoiminnassasi Read More »

Pohjusta asiakaspolkusi mainoistoimiston avulla

Pohjusta asiakaspolkusi mainostoimiston avulla

Asiakas on kuningas ja käyttäjä on kingi, mutta miten saat asiakkaat oikealle polulle kohti ostotapahtumaa ja pidät heidät tyytyväisinä myös sen jälkeen? Mainostoimiston avulla selkeytät käyttäjäkokemuksen ja viitoitat kohderyhmillesi sujuvan asiakaspolun. Asiakaspolku on kuin suunnistuskartta, jossa asiakkaasi ja brändisi kohtaavat eri rasteilla. Jotta et jätä asiakastasi yksin samoilemaan pimeään metsään, kannattaa asiakaspolku tasoittaa valmiiksi ja

Pohjusta asiakaspolkusi mainostoimiston avulla Read More »

Kiillota kilpesi ja kehitä kilpailuetujasi

Kiillota kilpesi ja kehitä kilpailuetujasi

Tiedätkö, mikä tekee sinusta ainutlaatuisen? Tunnistatko, miten erotut kilpailijoista ja mikä on juuri sinun vahvuutesi? Kohtaavatko liiketoimintasi kysyntä ja tarjonta? Tunnistamalla omat kilpailuedut ja brändin asemoinnin suhteessa kilpailijoihin, saat tarkan suunnan liiketoimintasi kehittämiseen ja omien vahvuuksiesi hyödyntämiseen. Kenenkään ei kannata tehdä sitä, missä on huono. Tietenkin itsensä kehittämisen näkökulmasta heikkoudetkin voi kääntää vahvuuksiksi, mutta on

Kiillota kilpesi ja kehitä kilpailuetujasi Read More »

Scroll to Top