Sisällöntuotanto

Pääsiäismuna ja tekstilappu

Sisältö ratkaisee

Kun ostat yllätyksen sisältävän suklaamunan, ostat muutakin kuin makean kuorrutuksen. Näin pääsiäisen lähestyessä ja kaupan hyllyjen notkuessa suklaamunia, on hyvä hetki pysähtyä pohtimaan yllätysmunien syvintä olemusta. Saammeko vain suut makeaksi, vai vetoavatko muovikrääsää sisältävät suklaamunat joihinkin syvempiin tarpeisiimme? Suklaamunat yhdistyvät perinteisesti pääsiäiseen. Se eräs markkinoita hallitseva kaksikerroksisten suklaamunien tuottaja, jonka nimeä emme tässä mainitse, on […]

Sisältö ratkaisee Read More »

Tekoälyn hyödyntäminen

Näin aloitat tekoälyn hyödyntämisen liiketoiminnassasi

Tekoälyn käyttö niin liiketoiminnassa kuin ihmisten arjessa on räjähtänyt ennennäkemättömään nousuun parissa vuodessa. Tekoälysovellusten kehittymisessä juuri mikään ei ole varmaa, mutta tämän uskallamme sanoa varmuudella: tekoäly on tullut jäädäkseen. Tekoälystä on moneksi. Sen mahdollisuudet eivät rajoitu ainoastaan kuvien ja tekstien luomiseen, vaan sitä voi hyödyntää esimerkiksi asiakasdatan analysointiin, verkkosivuliikenteen tarkkailuun tai koodin luomiseen ja tarkistamiseen.

Näin aloitat tekoälyn hyödyntämisen liiketoiminnassasi Read More »

Selätä sitoutumiskammo

Selätä sitoutumiskammo!

Mitä on asiakasuskollisuus? Asiakas voi osoittaa uskollisuutta yritystä, brändiä tai tuotetta kohtaan muutenkin kuin palaamalla ostamaan hyödykettä aina uudelleen. Sitoutunut asiakas on kiinnostunut kuulumisistasi ja suorastaan odottaa uutuuksiasi. Asiakasuskollisuus lähtee positiivisesta asiakaskokemuksesta, mutta psykologinen sitoutuminen yritykseen tapahtuu pitkälti asiakaskohtaamisen jälkeen. Yksi keskeisimmistä sitoutuneisuuden ilmentymistä on se, että asiakas haluaa jakaa positiivisen kokemuksensa muillekin ja käyttää

Selätä sitoutumiskammo! Read More »

Pohjusta asiakaspolkusi mainoistoimiston avulla

Pohjusta asiakaspolkusi mainostoimiston avulla

Asiakas on kuningas ja käyttäjä on kingi, mutta miten saat asiakkaat oikealle polulle kohti ostotapahtumaa ja pidät heidät tyytyväisinä myös sen jälkeen? Mainostoimiston avulla selkeytät käyttäjäkokemuksen ja viitoitat kohderyhmillesi sujuvan asiakaspolun. Asiakaspolku on kuin suunnistuskartta, jossa asiakkaasi ja brändisi kohtaavat eri rasteilla. Jotta et jätä asiakastasi yksin samoilemaan pimeään metsään, kannattaa asiakaspolku tasoittaa valmiiksi ja

Pohjusta asiakaspolkusi mainostoimiston avulla Read More »

Viisi vinkkiä vuodenvaihteeseen

Viisi vinkkiä vuodenvaihteeseen

Uusi vuosi on mahdollisuus tavoitella uusia unelmia ja ottaa käyttöön tuoreita ideoita. Monille yrityksille avautuu myös tilaisuus uuteen alkuun esimerkiksi tuote-, palvelulanseerauksien tai innovaatioiden muodossa. Vuodenvaihteen läheneminen on myös loistava hetki miettiä, millaisilla markkinoinnin keinoilla voit varmistaa sen, että tulevana vuonna kuljet kohti liiketoiminnallisia haaveitasi. Nyt on jo aika pysähtyä näiden aiheiden äärelle ja ottaa

Viisi vinkkiä vuodenvaihteeseen Read More »

Somemarkkinoinnin ketjureaktiot

Somemarkkinoinnin ketjureaktiot ja vaaralliset virtaukset

Mitä yhteistä on somemarkkinoinnilla ja tyyneen lampeen heitetyllä kivellä? Kun kivi koskettaa veden pintaa, pinta värähtää heräten eloon. Ensimmäinen aalto on pieni, mutta se käynnistää ketjureaktion. Aallot leviävät ulospäin kiven iskupisteestä, kunnes tyyneen lampeen syntyy suuri sykkivä kuvio, joka jatkaa matkaansa yhä kauemmas. Edellä kuvattu tapahtumaketju kuvaa hyvin sosiaalisessa mediassa tapahtuvaa markkinointia, kun julkaistu sisältö

Somemarkkinoinnin ketjureaktiot ja vaaralliset virtaukset Read More »

Vihreää vastuullisuutta

Vihreää markkinointia

Mitä on ympäristöystävällinen markkinointi? Monille se saattaa tuntua vain trendikkäältä ilmaukselta, joka kietoutuu mainontaan ja yrityksen brändäykseen. Luontoaiheisen mainonnan sijaan puhutaan kuitenkin kestävästä kehityksestä ja siihen liittyvistä toimista. Ympäristöystävällinen markkinointi on kestävän kehityksen periaatteiden soveltamista yrityksen markkinointistrategioihin. Se on yrityksen tapa kertoa ja osoittaa sitoutumisensa ympäristön varjeluun ja vastuulliseen liiketoimintaan. Yhä useammat kuluttajat ovat ympäristötietoisia

Vihreää markkinointia Read More »

Näkyvyyttä seo-optimoinnilla

Näkyvyyttä hakukoneoptimoinnilla

Hakukoneoptimoinnilla eli SEOlla (search engine optimization) parannetaan verkkosivustojen näkyvyyttä hakukoneissa kuten Googlessa erilaisilla strategioilla, esimerkiksi tietynlaisilla avainsanoilla ja ilmaisuilla. Tavoitteena on saada sivustosi näkymään mahdollisimman korkealla hakutuloksissa. Tiesitkö, että vain 0,63 % ihmisistä klikkaa Googlen hakutuloksissa vasta toisella sivulla esiintyviä linkkejä? Optimoinnilla onneen Suomessa tehdään joka päivä jopa kymmeniä miljoonia hakuja netin kautta. Tässä muutama

Näkyvyyttä hakukoneoptimoinnilla Read More »

Aito asiakastarina

Aito asiakastarina luo luottamusta

Yritysten nettisivuilla julkaistavat asiakastarinat eivät ole ylikorostettua kehumista, vaan aitoja asiakaskokemuksia, jotka luovat hyviä samaistumiskohteista ostopäätöstään pohtiville. Kun kuluttaja kertoo toiselle kuluttajalle, miksi joku tuote kannattaa ostaa, se luo luottamusta. Hyvin tehtyihin asiakastarinoihin kannattaa satsata, sillä suosittelut kasvattavat myyntiä! Menneinä vuosina erilaiset puhuvat päät ja puhekuplat olivat tuttu näky yritysten verkkosivuilla. Tuntui riittävän, että joku

Aito asiakastarina luo luottamusta Read More »

Hyvä presentaatio huomataan

Hyvä presentaatio huomataan

Liike-elämässä erilaiset yritysesittelyt, videot, infografiikat ja presentaatiot ovat arkipäivää, mutta hyvä esitys vaatii muutakin kuin firman logon Powerpoint-pohjan alakulmaan. Hyvässä tarinassa on tunnetusti alku, keskikohta ja loppu. Sama draaman kaari toimii myös vaikuttavassa esityksessä, jonka tehtävänä on vakuuttaa katsoja tai kuulija. Onnistuneen esityksen tunnistaa siitä, että se jaksaa kiinnostaa alusta loppuun asti. Selkeä, vaikuttava ja

Hyvä presentaatio huomataan Read More »

Scroll to Top